عراقچی: ایران همواره حامی لبنان بوده و هست

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «جمهوری اسلامی ایران حامی لبنان و مردم این کشور، حامی شیعیان لبنان و حامی حزب‌الله بوده و هست».

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه و در بدو ورود به بیروت، درباره برنامه‌ها و دستورکار سفر خود به لبنان اظهارنظر کرد.

عراقچی به خبرنگاران گفت: سفر امروز من اولا برای رایزنی و مشورت‌های سیاسی در خصوص تحولات جاری با مقامات لبنانی است. ما در تماس مستقیم با دوستان خود در لبنان همیشه بوده‌ایم و خواهیم بود. لازم بود از نزدیک رایزنی داشته باشیم.

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: بحث امدادرسانی به مردم لبنان هم مطرح است که در اثر بمباران‌های وحشیانه (رژیم صهیونیستی) از محل زندگی خود خارج شده‌اند و نیاز به کمک‌رسانی وجود دارد. 

او در ادامه، مهم‌ترین هدف این سفر را «اعلام همبستگی و همراهی با مردم علیه جنایات رژیم صهیونیستی» اعلام کرد.

عراقچی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی لبنان و مردم این کشور، حامی شیعیان لبنان و حامی حزب‌الله بوده و هست و لازم بود این موضوع را به‌صورت حضوری به دوستان خود ابراز کنیم.

وزیر خارجه ایران خطاب به لبنانی‌ها، تاکید کرد: مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران محکم پای دوستان خود در لبنان هست و خواهد بود.


پس از این گفت‌وگوی رسانه‌ای، عراقچی با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وزیر امور خارجه ایران با ابلاغ مراتب تسلیت دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و دیگر شهروندان بی‌گناه لبنان در نتیجه حملات تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از دولت، ملت و مقاومت لبنان در برابر تجاوز و آتش افروزی رژیم متجاوز اسرائیل تاکید کرد. 

عراقچی با اشاره به حجم و شدت جنایات وحشیانه ارتکابی توسط رژیم صهیونیستی که مصداق‌های آشکار جنایات شدید بین‌المللی است، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه کشورهای اسلامی و عربی برای تبیین ابعاد اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و بسیج سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای اقدام جمعی جهت توقف تجاوز اسرائیل تاکید کرد.

در این دیدار، نخست‌وزیر لبنان با تشریح آخرین وضعیت لبنان و توصیف تجاوزات رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق واقعی جنایت جنگی و اظهار تاسف از بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل در برابر ماجراجویی‌های خطرناک دشمن صهیونیستی، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم لبنان در این شرایط دشوار قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071310202
  • خبرنگار : 71038