• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071310249
  • خبرنگار : 71038

پاسخ جالب عراقچی به یک سوال درباره زمان سفر به لبنان

پاسخ جالب عراقچی به یک سوال درباره زمان سفر به لبنان

وزیر خارجه ایران که به بیروت رفته است، به سوالی درباره همزمانی این سفر با حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق در لبنان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه و در بدو ورود به بیروت، درباره برنامه‌ها و دستورکار سفر خود به لبنان اظهارنظر کرد.

عراقچی به خبرنگاران گفت: سفر امروز من برای رایزنی و مشورت‌های سیاسی در خصوص تحولات جاری با مقامات لبنانی است. ما در تماس مستقیم با دوستان خود در لبنان همیشه بوده‌ایم و خواهیم بود. لازم بود از نزدیک رایزنی داشته باشیم.

او در ادامه گفت: بحث امدادرسانی به مردم لبنان هم مطرح است که در اثر بمباران‌های وحشیانه (رژیم صهیونیستی) از محل زندگی خود خارج شده‌اند و نیاز به کمک‌رسانی وجود دارد. مهم‌ترین هدف این سفر  اعلام همبستگی و همراهی با مردم علیه جنایات رژیم صهیونیستی است.  جمهوری اسلامی ایران محکم پای دوستان خود در لبنان هست و خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که «آیا در این شرایط نترسیدید که به لبنان سفر کردید»، گفت: وقتی ماموریتی بر عهده انسان است باید انجام شود. ما از این صحنه‌ها هم در دوران جنگ و هم بعد از آن زیاد دیده‌ایم.

عراقچی گفت: دیشب شاهد بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت بودیم و قبل از ورود هواپیمای ما نیز اطراف فرودگاه را بمباران کرده بودند، ما به این اتفاقات عادت داریم و اراده ما سرسخت‌تر از این حرف‌هاست که بخواهد با این مسائل خدشه‌دار شود.

وزیر خارجه ایران همچنین با اشاره به سفر خود به بیروت در بحبوحه حملات گسترده رژیم صهیونیستی، از دولت‌های منطقه خواست در حمایت از لبنان استواری نشان دهند.

عراقچی با انتشار ویدئویی از فرود هواپیمای هیأت ایرانی به بیروت، در مطلبی به زبان انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به همراه نمایندگان مجلس و هلال احمر در بیروت هستم که صریحا اعلام کنیم ایران همیشه کنار مردم لبنان ایستاده است. ما از سایر دولت‌های منطقه نیز دعوت می‌کنیم که در حمایت از لبنان، به ویژه در بحبوحه هجوم رژیم اسرائیل، استواری نشان دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۴:۵۷

درود بر مردان رشید ایران