برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج قم در هفته‌ی تربیت بدنی

رئیس هیات شطرنج استان قم گفت: مسابقات قهرمانی شطرنج استان قم به مناسبت هفته‌ی تربیت بدنی برگزار خواهد شد.

سمانه سلیمانی رئیس هیات شطرنج استان قم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شطرنج استان روال عادی خود را ادامه می‌دهد؛ سعی بر بالا بردن جمعیت آماری داشتیم و در حال حاضر علاوه بر کمیت روی ریتینگ بازیکنان تمرکز می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری چند دوره استعدادیابی ادامه داد: در سال جاری دوره‌ی دوماهه آموزشی مخصوص دانش آموزان انجام شد و آن‌ها را استعدادیابی کرده و توانستیم تعدادی از بانوان را به جامعه آماری استان اضافه کنیم.

سلیمانی عنوان کرد: برگزاری دوره‌ ۸ ساعته استعدادیابی ویژه خانواده کارمندان دولتی و دعوت از آن‌ها به خانواده‌ی شطرنج استان را از دیگر اقدامات معرفی کرد.

وی برگزاری مسابقات برای بازیکنان مبتدی را با هدف افزایش انگیزه‌ آن‌ها مورد توجه قرار داد و گفت: مسابقه‌ قهرمانی استان در هفته تربیت بدنی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات شطرنج استان قم بیان کرد: نفرات برتر بابت اعزام به مسابقات تیم ملی کشور در بخش مردان و بانوان در همه‌ی رده‌های سنی برگزیده خواهند شد.

سلیمانی اعلام کرد: کلاس‌های آموزشی خیلی خوبی برگزار کردیم؛ همچنین در تلاشیم باشگاه‌های شطرنجی احداث کنیم، زیرا در سطح استان باشگاه شطرنجی آنچنانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو خانه‌ی شطرنج و چند باشگاه فعال خصوصی نیز داریم، باشگاه‌های خصوصی ما در حال افزایش است که علاقه‌مندان بیشتر بتوانند از امکانات شطرنجی در سطح شهر برخوردار باشند.

سلیمانی گفت: زمانی که ما سمت شطرنج آمدیم، شطرنج فقط یک خانه‌ی شهید حیدریان را داشت که عملا دارای یک اتاق و یک دفتر بود، لذا سال‌ها یک خانه‌ی شطرنج دیگری داشتیم ولی متاسفانه بلااستفاده بود؛ زیرا تجهیزات و سرویس نداشت.

رئیس هیات شطرنج استان قم با بیان اینکه در حال حاضر یک خانه شطرنج مستقل ایجاد کردیم، یادآور شد: یکی از هدف‌های مهم ما این است که بتوانیم تعداد مربیان و داوران استان را افزایش دهیم تا بتوانیم از لحاظ نیروی انسانی غنی تر و جمعیت متقاضی را حمایت کنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403071209695
  • خبرنگار : 50989