مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان:

شهرداری «شهر دوستدار کودک» فقط یک عنوان برنامه برای هفته کودک دارد!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با انتقاد از همراهی نکردن برخی دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌های هفته کودک، گفت: شهرداری سمنان که عنوان شهر دوستدار کودک را نیز یدک می‌کشد فقط یک عنوان برنامه برای هفته کودک امسال پیش‌بینی کرده است.

مرتضی مزینانی صفابین امروز (۱۱ مهر ماه) در آستانه هفته کودک، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی مانند شهرداری‌ها که از منابع اعتباری قابل توجهی برخوردارند، بیشتر به برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان توجه کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مدیران شهری سمنان متناسب با ظرفیت‌های این شهرداری و مسئولیت آنها نیست، ادامه داد: شهرداری سمنان به‌عنوان شهرداری پایتخت کتاب امسال جمهوری اسلامی و پایتخت جاده ابریشم در ایران و مهمتر از آن به‌عنوان شهر دوستدار کودک، مسئولیت بیشتری در این بخش دارد.

او بیان کرد: شهرداری سمنان با وجود برخورداری از ظرفیت‌های گفته‌شده امسال برای هفته کودک فقط یک برنامه را به کانون پرورش فکری استان اعلام کرده است که به هیچ عنوان متناسب با مسئولیت‌های آن در این بخش نیست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان راهبر و هماهنگ‌کننده برنامه‌های هفته کودک یاد کرد و افزود: برنامه‌های هفته کودک امسال در سطح ملی از ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه برنامه‌ریزی شده است، اما در استان سمنان این برنامه‌ها از ۱۲ مهر ماه آغاز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید تقدیم کردند، گفت: توجه به حوزه نوجوانان امری ضروری است.

مزینانی از کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان کشورمان یاد کرد و ادامه داد: نیازمند توجه جدی‌تر مسئولان و مدیران به حوزه کودک و نوجوان هستیم. اگرچه در حال حاضر نگاه مدیران به این حوزه آنگونه که شایسته است، نیست و از همین رو نیازمند تغییر نگرش در این حوزه هستیم.

وی بیان کرد: برخی برنامه‌ها متناسب با نیازها و خواسته‌های بچه‌ها نیست و همین رویه ممکن است که آنها را به سمت دیگری سوق دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها در حوزه کودک و نوجوان دارای تکالیف قانونی هستند، اظهار کرد: بی‌توجهی به این تکالیف می‌تواند آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با کودک نباید محدود به این هفته شود، گفت: دستگاه‌ها باید برای یک سال کاری در حوزه کودک و نوجوان برنامه داشته باشند. کانون پرورش فکری نیز به‌عنوان دبیر برنامه‌های هفته کودک و به‌عنوان یک دستگاه تخصصی در این حوزه بر روند برنامه‌ها نظارت خواهد داشت.

مزینانی صفابین با بیان اینکه ۳۷ دستگاه در حوزه آموزش و تربیت کودک دارای مسئولیت هستند، ادامه داد: انتظار می‌رود این دستگاه‌ها چه در برنامه‌های هفته کودک و چه در برنامه‌های مرتبط با کودک در طول سال، حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

دبیر برنامه‌های هفته کودک استان با بیان اینکه برنامه‌های هفته کودک در استان در دو محور برنامه‌ریزی شدند، اظهار کرد: نخست برنامه‌هایی است که برای کودکان تهیه و تولید شدند و مخاطب آنها خود کودکان هستند. دوم برنامه‌هایی است که درباره کودک و اهمیت توجه به این حوزه است که مخاطب آنها خانواده‌ها، مربیان، مدیران و دیگر فعالان و تصمیم‌سازان این حوزه هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به عضویت دستگاه‌های مختلف در کارگروه کودک و نوجوان از عدم ارائه برنامه‌های هفته کودک از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی انتقاد کرد و افزود: فقط شش دستگاه اجرایی در این استان برنامه‌های خود در هفته کودک را به کانون پرورش فکری استان ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، چند سال پیش شهر سمنان از سوی وزارت کشور و در قالب یک طرح پایلوت به‌عنوان یکی از ۱۲ شهر دوستدار کودک در کشور انتخاب شده بود. همچنین سمنان با تلاش مدیریت شهری و دیگر مسئولان سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است. ضمن اینکه عضویت سمنان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم نیز ظرفیت بالقوه دیگری است که می‌طلبد شهرداری سمنان بیش از پیش به برنامه‌های فرهنگی و هنری و نیازهای شهروندان در این حوزه توجه کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071109200
  • خبرنگار : 50233