هوشمندسازی شبکه هواشناسی تیران

فرماندار تیران و کرون گفت: سیستم شبکه هواشناسی این شهرستان در دو بخش مرکزی و کرون هوشمندسازی شده است.

علی محمدی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیستم‌های پیش‌بینی هواشناسی و میزان بارندگی تیران و کرون قدیمی بوده و پاسخگوی نیاز این منطقه نبود که در تعامل با اداره کل هواشناسی بروز رسانی و هوشمند شد.

وی افزود: با توجه به تفاوت اقلیم در بخش کرون و بخش مرکزی، راه‌اندازی دو ایستگاه هواشناسی انجام شده که این سیستم در بخش کرون واقع در شهر عسگران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

فرماندار تیران و کرون یادآور شد: ایستگاه بخش مرکزی نیز احداث شده و مراحل تکمیل و تجهیز را طی می‌کند که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی کیا ادامه داد: در اجرای این پروژه مهم، بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که از محل بودجه تملک و دارایی و اداره کل هواشناسی تأمین اعتبار شده است.

وی یادآور شد: نهادهای محلی هم در این خصوص همکاری داشته‌اند که به سرعت کار کمک کرد و این نیاز شهرستان تأمین شد.

به گفته فرماندار تیران و کرون، راه‌اندازی ایستگاه‌های هواشناسی در این شهرستان از مطالبات مردمی و فعالان تولیدی خصوصاً در بخش کشاورزی بود که در حوزه مدیریت بحران نیز برای تدابیر سنجی و پیش‌بینی هوای لازم کارآمد بوده است.

محمدی کیا معتقد است، پیش‌بینی‌های هواشناسی در رفع نیاز گلخانه داران و جلوگیری از بروز خسارت لازم بود و عدم فعالیت هوشمند سیستم در گذشته مانع از تدبیر در این حوزه می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران برای تصمیم سازی و تدبیر در شرایط خاص به این امکانات نیاز داشت تا با صدور اطلاعیه‌ها در پیشگیری از حوادث و خسارت نقش خود را ایفا کند و در حال حاضر و برای زمستان امسال این اتفاق با دقت بیشتر رقم می‌خورد.

محمدی کیا با بیان اینکه بررسی میزان بارش‌ها هم در برنامه‌ریزی شهرستانی مهم است، گفت: در ایستگاه‌های هواشناسی این آمار دقیق را در دو بخش ارائه می‌دهد و کار دقیق صورت می‌پذیرد.

فرماندار تیران و کرون خاطرنشان کرد: توسعه تجهیزات هواشناسی در این شهرستان از نیازهای اساسی و زیرساختی در حوزه اقتصادی، کشاورزی، مدیریت راه‌ها و برنامه‌ریزی مدیریت منابع آبی محسوب می‌شود.

محمدی کیا افزود: هوشمندی امکانات و تجهیزات هواشناسی در تحلیل داده و ارائه گزارش نقش اساسی دارد و باعث شده دستگاه‌های به روز مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071109045
  • خبرنگار : 50605