آلودگی ‌هوا در پاییز و زمستان حاوی چه ذراتی است؟

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش آلودگی هوا در پاییز و زمستان، از تشدید پایش زیست محیطی در استان خبر داد.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پاییز و زمستان آلودگی هوا بیشتر می‌شود و در باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود بنابراین پایش زیست محیطی تشدید می‌شود. 

وی افزود: در این بازه زمانی آلودگی هوا با ذرت ۲.۵ میکرون و همچنین در شهرهای بزرگ و صنعتی، ترکیبات سولفور و نیترات را خواهیم داشت.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به استقرار ۲۶ دستگاه فعال سنجش آلودگی هوا در استان خوزستان گفت: پیش‌بینی‌ها برای کنترل منابع آلایندگی در پاییز و زمستان در حال انجام است؛ در این زمینه پیگیری توزیع سوخت استاندارد و یورو ۴، به سرانجام رساندن پروژه‌های بازیابی گازهای فلر، جلوگیری از آتش زدن پسماندها و دیگر منابع در برنامه است.

وی بیان کرد: هر چند با صنایعی که آلودگی ایجاد می‌کنند قطعا مقابله می‌کنیم اما آلودگی صنعتی در این فصل کمتر از دیگر منابع خواهد بود. بیشتر آلودگی هوا در فصل پاییز در پی گازسوزی فلرها، آتش زدن بقای کشت برنج و نیشکر و استفاده از انواع سوخت رخ می‌دهد. 

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071108639
  • خبرنگار : 50225