روسیه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه هشدار داد حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان به تشدید هر چه بیشتر خشونت‌ها در منطقه منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که عملیات نظامی متمرکز زمینی را در جنوب لبنان آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرد خبر آغاز تجاوز زمینی به جنوب لبنان را اعلام و اظهار کرد: «بر اساس تصمیم رده سیاسی، ارتش اسرائیل از ساعاتی پیش عملیات زمینی هدفمند و محدود را در جنوب لبنان علیه اهداف و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان در تعدادی از روستاهای نزدیک مرز لبنان آغاز کرده است.»

در پی این تصمیم ارتش رژیم اشغالگر قدس وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه بیانیه‌ای را منتشر و در آن با محکوم کردن این تصمیم تصریح کرد چنین حمله‌ای باعث تشدید هر چه بیشتر خشونت‌ها در غرب آسیا می‌شود.

ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت لبنان درحالی است که این رژیم در ساعات گذشته، مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار داده که به شهادت غیرنظامیان لبنانی انجامیده است.

در بیانیه‌ وزارت امور خارجه روسیه تصریح شد: «واضح است اتخاذ یک چنین تصمیمی از سوی رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل بعد از به قتل رساندن تعدادی از رهبران حزب‌الله منجر به تشدید هر چه بیشتر خشونت‌ها در منطقه خاور میانه خواهد شد.»

در ادامه این بیانیه نوشته شد: «روسیه قاطعانه حمله به لبنان را محکوم کرده و از مقام‌های اسرائیلی می‌خواهد فورا خصومت‌ها را متوقف کرده، سربازان را از خاک لبنان خارج ساخته و صادقانه به دنبال راه‌های صلح‌آمیز برای حل‌وفصل نزاع خاورمیانه بروند.»

روسیه همچنین به موجب این بیانیه به ابراز همبستگی با مردم لبنان که هدف یک تجاوز مسلحانه قرار گرفته‌اند پرداخت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071008330
  • خبرنگار : 71415