• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071008170
  • خبرنگار : 71610

انتقاد از آمریکا به دلیل درز اخبار حمله زمینی/ دستور تخلیه ارتش اشغالگر به ساکنان جنوب لبنان

انتقاد از آمریکا به دلیل درز اخبار حمله زمینی/ دستور تخلیه ارتش اشغالگر به ساکنان جنوب لبنان

در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان و آغاز عملیات زمینی محدود آن، یک مقام صهیونیست از تصمیم این رژیم برای ادامه این حملات خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام این رژیم گزارش داد: پیش از پایان عملیات ما، پرونده لبنان حل و فصل نخواهد شد.

این مقام صهیونیست همچنین با انتقاد از دولت آمریکا گفت که واشنگتن به دلیل فاش کردن طرح حمله زمینی به لبنان نظامیان رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته است.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل همچنین به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که دولت تل‌آویو هیچ گونه عملیات شهرک سازی در لبنان را انجام نخواهد داد.

سی ان ان نیز به نقل از یک مقام امنیتی اسرائیل گزارش داد: آنچه ما در جنوب لبنان دیشب انجام دادیم، حملات داخلی بود که در محدوده و منطقه عملیاتی بسیار محدود انجام شد.

منابع العربیه گزارش دادند: ارتش رژیم صهیونیستی در مرحله اول حمله ۱ تا ۲ کیلومتری به لبنان را برنامه ریزی کرده است.

در همین راستا، سازمان سانسور نظامی رژیم صهیونیستی نیز رسانه‌های این رژیم را از انتشار اطلاعات درباره حمله زمینی به جنوب لبنان منع کرده است.

در عین حال ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای فوری که توسط «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش منتشر شد، از ساکنان بیش از ۱۰ روستا در جنوب لبنان خواست منازل خود را تخلیه کرده و فوراً به شمال رود «الاولی» بروند.

وی خاطرنشان کرد: این روستاها عبارتند از: یارون، عین ابل، مارون الرأس، طیری، حداثا، عیتا الجبل، جمیجیمه، تولین، دیر عامس، برج قلویه، البیاضه، زبقین، جبل البطم، صربین. الشعیتیه، کنیسه، الحنیه، معرکه، غندوریه و دیر قنون - مالکیه الساحل، برج الشمالی، ابل السقی، صریفا، دیر قنون النهر، العباسیه، الراشیدیه، بنت جبیل و عیترون هستند.

وی مدعی شد: «هرکس نزدیک اعضای حزب الله، امکانات و وسایل جنگی باشد، جان خود را به خطر می‌اندازد. انتظار می‌رود هر خانه‌ای که به ادعای او حزب‌الله برای نیازهای نظامی خود استفاده می‌کند، هدف قرار گیرد.»

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان حدود ۳۰ شهر در جنوب لبنان خواسته که این مناطق را تخلیه کنند. خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد کوچ قابل ملاحظه خروج ساکنان از مرجعیون پس از اعلام جنوب رودخانه لیتانی به عنوان منطقه نظامی رصد شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که عملیات نظامی متمرکز زمینی را در جنوب لبنان آغاز کرده است.

در بیانیه‌ای که در این باره منتشر شده آمده است: بر اساس تصمیم سطح سیاسی، ارتش اسرائیل از ساعاتی پیش عملیات زمینی هدفمند و محدود را در جنوب لبنان علیه اهداف و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان در تعدادی از روستاهای نزدیک مرز لبنان آغاز کرده است.

ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت لبنان درحالی است که این رژیم در ساعات گذشته، مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار داده که به شهادت غیرنظامیان لبنانی انجامیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha