پرداخت ۹۶ درصد مطالبات گندمکاران استان سمنان

استاندار سمنان از پرداخت ۹۶ درصد مطالبات گندمکاران در این استان خبر داد.

سید محمدرضا هاشمی امروز (۱۰ مهر ماه) در گردهمایی آغاز سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و تقدیر از کشاورزان نمونه استان در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: امسال بالغ بر ۹۶ هزار تن گندم به‌صورت خرید تضمینی از کشاورزان استان خریده شده که تاکنون ۹۶ درصد مطالبات کشاورزان گندمکار پرداخت شده است.

وی با اشاره به تلاش جهاد کشاورزی و اداره کل غله استان برای تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان، گفت: مطالبات باقی‌مانده کشاورزان هم‌استانی به‌زودی پرداخت خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به افزایش گندم برداشت‌شده از مزارع این استان، بیان کرد: در سال زراعی اخیر، بالغ بر ۱۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان در شهرستان‌های هشتگانه برداشت شد که این افزایش محصول حاصل تلاش کشاورزان گرانقدر استان است.

هاشمی ادامه داد: تمام کشاورزان ما در استان، کشاورزان نمونه، فعال و موفقی هستند و همین سبب شده است که استان سمنان امسال به رتبه‌ها و شاخص‌های بسیاری در حوزه کشاورزی دست یابد.

استاندار سمنان با بیان اینکه بهره‌برداران و کشاورزان این استان از ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برخوردارند، گفت: استان سمنان در کنار سایر قابلیت‌های خود، در بحث کشاورزی و تولیدات کشاورزی از جمله تولید پسته، زرآلو، گندم و ... از استان‌های موفق در کشور است.

وی به برخی مطالبات کشاورزان استان در بخش‌های مختلف و از جمله تامین نهاده‌ها و منابع آبی پرداخت و اظهار کرد: حداکثر تلاش خود را برای بررسی، پیگیری و رسیدگی به موارد، مسائل، مطالبات و دغدغه‌های کشاورزان و بهره‌برداران استان به کار خواهیم گرفت.

استاندار سمنان افزود: تامین آب شرب، افزایش مجتمع‌های کشت گلخانه‌ای و استفاده و کشت محصولات کم آب‌بر از اولویت‌های ما در استان است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071008221
  • خبرنگار :