یونیفل: عبور اسرائیل از مرزها نقض حاکمیت لبنان محسوب می‌شود

یونیفل اعلام کرد هرگونه عبور ارتش رژیم صهیونیستی از مرزها نقض حاکمیت لبنان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) اعلام کرد: ارتش اسرائیل روز گذشته قصد خود را برای عملیات زمینی محدود در داخل لبنان به ما اطلاع داد. به رغم تحولات خطرناک در لبنان نیروهای حافظ صلح همچنان در پایگاه‌هایشان هستند. هرگونه عبور ارتش اسرائیل از مرزها نقض حاکمیت لبنان محسوب می‌شود.

اسپانیا که فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را بر عهده دارد، به رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که باید عملیات زمینی را متوقف کند.

«خوزه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا هم امروز (سه‌شنبه) به خبرنگاران گفت رژیم صهیونیستی باید حملات زمینی در جنوب لبنان را متوقف کند تا از تشدید درگیری در منطقه جلوگیری کند.

نشریه «ال پائیس» به نقل از این وزیر اسپانیایی گفت: «این یک درگیری غیر قابل تحمل است و اکنون باید متوقف شود. نمی‌توانیم بپذیریم که جنگ روش معمول مراودات در میان مردم خاورمیانه باشد. برای دستیابی به صلح تنها یک راه وجود دارد؛ احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه. این مارپیچ خشونت باید متوقف شود.»

او خواستار آتش‌بس و آزادی اسیران صهیونیست در غزه شد.

از فوریه ۲۰۲۲، اسپانیا فرماندهی نیروی موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) را بر عهده دارد و بیش از ۶۵۰ سرباز را به‌عنوان بخشی از ۱۰۰۰۰ نیرو در آنجا مستقر کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه‌شنبه از آغاز عملیات نظامی متمرکز زمینی در جنوب لبنان خبر داد.

بنا بر ادعای ارتش رژیم صهیونیستی این عملیات زمینی علیه اهداف حزب‌الله و با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای همراه است و محدود خواهد بود.

ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت لبنان درحالی است که این رژیم در ساعات و روزهای گذشته، مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار داده که به شهادت صدها غیرنظامی لبنانی انجامیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در کنار ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه، اخیرا عملیات‌های هوایی را علیه جنوب لبنان و بیروت انجام داد که به شهادت تعدادی از فرماندهان و رهبران حزب الله لبنان از جمله سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب و غیرنظامیان لبنانی منجر شد.

حزب‌الله لبنان تاکید کرده است با وجود جنایت‌های رژیم صهیونیستی به حمایت و پشتیبانی از مردم و مقاومت در غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071008112
  • خبرنگار : 71516