تحصیل در دانشگاه تهران چقدر آب می‌خورد؟

هزینه شهریه و خدمات آموزشی دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تهران ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، در هفتمین نشست از دوره هشتم هیات امنا دانشگاه تهران میزان شهریه و هزینه‌های خدمات آموزشی برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ تا ۲۵ درصد افزایش یافت.

بر این اساس، دانشجویان دوره کارشناسی پردیس کیش در رشته هنر حدود ۱۲ میلیون و ۶۰۰ در رشته‌های فنی، مهندسی، علوم پایه، دکتری عمومی، دامپزشکی و غیره بیش از ۱۳ میلیون و ۳۰۰ و در گروه علوم انسانی و علوم رفتاری نیز بیش از ۱۰ میلیون تومان به صورت شهریه ثابت پرداخت می‌کنند.

همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد پردیس خودگردان شامل کیش، البرز، ارس، قشم و کاسپین در گروه آموزشی علوم انسانی و رفتاری بیش از ۱۰ میلیون و ۸۰۰ و در سایر گروه‌ها نیز بیش از ۱۳ میلیون و ۳۰۰ تومان به عنوان شهریه ثابت پرداخت می‌کنند.

همچنین دانشجویان دکتری در این گروه‌های آموزشی مبلغی بین ۲۰ میلیون و ۷۰۰ و ۳۰ میلیون و ۳۸۰ تومان هزینه پرداخت می‌کنند.

هیات امنای دانشگاه تهران تاکید کرد: شهریه دانشجویان ایرانی انتقال خارج به داخل دانشجویان پذیرفته شده در دوره‌های مشترک در کلیه واحدهای دانشگاه و نیز شهریه مقطع دکتری دوره بین‌الملل و مجازی ارشد پردیس کیش و ارس معادل مبلغ فوق خواهد بود.

در دوره کارشناسی نیز دانشجویان گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم رفتاری بیش از دو میلیون و ۴۰۰، در رشته‌های هنر بیش از سه میلیون و در کمیسیون‌های فنی علوم و کشاورزی نیز بیش از سه میلیون و ۴۰۰ تومان به عنوان شهریه ثابت پرداخت می‌کنند.

بر این اساس، شهریه دوره کهاد برای دوره کارشناسی مطابق مصوبات هیات امنای دانشگاه است و شهریه دوره روزانه اتباع افغانستان از طریق کنکور ۸۰ درصد شهریه فوق می‌باشد.

همچنین دانشجویان دکتری عمومی نوبت دوم در گروه آموزشی دامپزشکی بیش از سه میلیون و ۴۰۰ تومان شهریه ثابت پرداخت می‌کنند.

در دوره کارشناسی ارشد نیز دانشجویان گروه آموزشی نوبت دوم در رشته‌های علوم انسانی و علوم رفتاری و همچنین سایر گروه‌ها مبلغی بین سه میلیون و یکصد تا سه میلیون و ۵۰۰ شهریه ثابت دارند و شهریه آموزش‌های الکترونیکی این دانشجویان بین دو میلیون و ۸۰۰ تا سه میلیون و یکصد تومان است.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دوره روزانه برای نیمسال‌های مازاد به سقف مجاز تحصیل نیز براساس این مبلغ شهریه پرداخت می‌کنند.

شهریه دانشجویانی که مشروط یامحروم از تحصیل شده‌اند و یا با رای کمیسیون موارد خاص دانشگاه بازگشت به تحصیل داشته‌اند، برابر شهریه همان نیمسال اخذ رای شهریه اخذ خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403071007596
  • خبرنگار : 71567

برچسب‌ها