آماده نبودن زیرساخت‌های دسترسی حلقه مفقوده توسعه گردشگری در خراسان شمالی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: مهیا نبودن زیرساخت‌های دسترسی حلقه مفقوده توسعه گردشگری در این استان است.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه برخی از مناطق استان از جاده مناسب برخوردار نیست، بجنورد دارای فرودگاه است اما پروازهای آن با مشکل مواجه است.

وی افزود: از سوی دیگر این استان از ریل و راه آهن برخوردار نیست و این یکی دیگر از مشکلات پیش رو در توسعه گردشگری است.

مستوفیان ادامه داد: در حال حاضر گردشگران تمایل دارند تا به صورت راحت‌تر با قطار و هواپیما سفر کنند که متاسفانه این استان از این زیرساخت‌ها برخوردار نیست.

وی بیان کرد: از سوی دیگر جاده آشخانه و جنگل گلستان که به صورت دو خطه است نیز بر روی گردشگری استان تاثیر منفی گذاشته است چراکه دو خطه بودن این مسیر سبب شده تا سالانه جان تعدادی از مسافران بر اثر بروز حوادث رانندگی از دست برود.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر آن طی دو سه سال گذشته بر اثر جاری شدن سیلاب و تخریب این مسیر اصلی و مهم، بر روی نظر مسافران برای اینکه استان را به عنوان مقصد انتخاب کنند، تاثیر گذاشته است.

وی تاکید کرد: اما با تلاش‌های انجام شده طی چند سال اخیر خراسان شمالی توانست طی امسال و سال گذشته رتبه ششم را در میزان اقامت مسافران کسب کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: میزان اشغال مکان‌های اقامتی و بوم‌گردی‌ها نیز مورد رضایت بوده است.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ و همچنین واگذاری اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از نیازهای ضروری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری همچون هتل و ... است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070806436
  • خبرنگار : 50046