نارضایتی محیط زیست از خروجی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اشتهارد

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد علی رغم اقدامات صورت گرفته هنوز با استانداردهای مشخص شده فاصله دارد و رنگ فاضلاب هنوز قهوه‌ای یا خاکستری است.

به گزارش ایسنا، مجید درگی در نشست خبری  روز یکشنبه هشتم مهرماه با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از محدودیت‌های جدی سازمان محیط زیست است، اظهار کرد: در حال حاضر تنها ۵۰ درصد چارت اداری سازمان محیط زیست تکمیل است و در حقیقت هر نفر در این مجموعه باید به اندازه دو نفر کار کند.

وی ادامه داد: در حال حدود هفت هزار نیرو در بخش‌های مختلف محیط زیست انجام وظیفه می‌کنند در حالی که طبق چارت اداری، این سازمان باید ۱۴ هزار نیرو داشته باشد.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود به اقدامات صورت گرفته از سال ۱۴۰۱ تا کنون در بحث برخورد با واحدهای آلاینده  تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد گفت: طی این مدت ۱۳۲ پرونده در حوزه فاضلاب، ۳۳ پرونده در خصوص هوا، ۱۳ پرونده قضایی در خصوص پسماند و هفت مورد هم در خصوص امور متفرقه مفتوح شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۲۱ حکم صادره در خصوص این پرونده‌ها ۱۹ حکم برائت و ۳۲ دستور تعطیلی مرکز صادر شده و ۴۱ پرونده هم در دست بررسی است.

درگی اظهار کرد: سیستم تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد نیاز به اصلاحات متناسب با پارامترهای ورودی دارد که در صورت محقق شدن پایش از مبداء کارآمد، اصلاحات تصفیه خانه، تکمیل و در مدار بودن پیش تصفیه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی و ادامه اقدامات قضایی، شاهد رفع مشکل دو دهه ای خروجی تصفیه خانه اشتهارد باشیم.

مدیرکل محیط زیست البرز اظهار کرد: خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد علی رغم اقدامات صورت گرفته هنوز با استانداردهای مشخص شده فاصله دارد و رنگ فاضلاب هنوز قهوه‌ای یا خاکستری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سند مالکیت تالاب صالحیه به نام دولت زده شده است، افزود: انتقال نمایندگی دولت در اسناد مالکیت تالاب صالحیه به هیچ وجه نافی حقوق قانونی مکتسبه و عرفی مرتع داران و کشاورزان نیست و سازمان محیط زیست تمام آن حقوق را به رسمیت می‌شناسد.

وی تاکید کرد: این اقدام به طور قطع منجر به حفاظت فیزیکی عرصه تالاب و ارتقای کیفیت این محدوده میشود و قطعا با این اتفاق برنامه تثبیت ریزگردها در این محدوده با جدیت بیشتری قابل پیگیری خواهد بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403070806385
  • خبرنگار : 50024