نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

علم بدون ایمان به خرافات و انحراف کشیده می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار نخبگان گفت: علم بدون ایمان، به خرافات و انحراف کشیده می‌شود.

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی، امروز یکشنبه ۸ مهر در دیدار نخبگان به مناسبت هفته ملی نخبگان با تسلیت شهادت سید آزادگان جهان، سید حسن نصرالله گفت: انسان موجودی است که به تعبیر قرآن همه چیزدان آفریده شده است و مابقی آن حجاب است که باید در این زمینه برداشته شود و انسان به این عالم آمده تا دورانی بگذراند تا عالم شود.

حوی با اشاره به اینکه انسان‌ها همه نخبه هستند ولی نوع حجاب‌ها فرق می‌کند و باید بخشی با تعلیم تعلم و بخشی دیگر با سیر و سلوک و عرفان پرده برداری شود، گفت: وقتی که انسان به علم جامع برید، تمدنی مثال زدنی به وجود می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: انسان علم را به دست می‌آورد، اما گاهی جهت آن را رعایت نمی‌کند، مثل حمله اتمی به هیروشیما و یا بمب‌های شیمیایی که در جنگ تحمیلی بر سر مردم ما ریختند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه مردم فلسطین ۷۶ سال است که در زیر بار این ظلم و ضربات، مقاومت می‌کنند، افزود: تمام تشکیلات بشر متکی به کسب علم است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: کشورهای سلطه گر سعی دارند مردم را به سرگرمی‌های پوچ عادت دهند تا نتوانند رشد کنند، علم باید جهت دار و همراه با ایمان باشد و اگر این دو از هم فاصله بگیرد به انحراف کشیده می‌شود و علم بدون ایمان به خرافات و انحرافات کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت علم و دانش و استفاده صحیح از آن گفت: وقتی علم راه درست خود را نرود و بدون ایمان باشد به سمت و سوی وحشی گری می‌رود و نتیجه آن زمان کنونی می‌شود که مظلومان و آزادیخواهان جهان در انتظار ظهور هستند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه از فتنه‌های آخرالزمان نترسید، فتنه نکنید، اما نترسید چرا که رسوایی فتنه گران باعث شده که گذر زمان به ضرر آنان تمام شود، افزود: قرآن برای مجاهدین فی سبیل الله دو پیروزی را برگزیده که هر دو طرف آن خوب است، یکی شهادت و دیگری پیروزی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در زمانه کنونی باید آگاهانه عمل کرد گفت: با شهادت افراد مهم و تأثیرگذار نباید ناامید شد بلکه باید بیش از گذشته، استوار و محکم، راه مقاومت را ادامه داد.

وی گفت: شرایط این روزها آزمایش است و آنچه که مهم است برای هر انسان عمل به وظیفه اش است و به زودی شرایط تغییر می‌کند و فلسطین و لبنان با پیروزی از این میدان سخت بیرون می‌آیند.

ایزدخواه رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی نیز با اشاره به ۱۰ مهر روز ملی بنیاد نخبگان گفت: نخبگان در تحقق سند راهبردی کشور نقش بسزایی دارند.


ایزدخواه با اشاره به اینکه تدوین سند اقتصاد استان، تدوین سند تحول حکمرانی آب و تشکیل هیئت اندیشه ورز از جمله اقدامات بنیاد نخبگان استان است، افزود: حل مسائل استان در گرو تشکیل هسته مسئله محور نخبگان است.


رئیس بنیاد نخبگان استان در ادامه بر تکریم و الگوسازی از سرآمدان، بزرگان و پدران علم برای الگو سازی برای نسل جوان نیز تاکید کرد.


ایزدخواه خواستار توجه به دانش آموزان و تقویت زیرساخت‌های آموزشی از سوی مسئولین و عقد تفاهم نامه‌ها با آموزش و پرورش و جذب نخبگان شد.


انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403070806314
  • خبرنگار :