حمایت صندوق نوآوری از نخبگان با اعطای تسهیلات بلاعوض تحقیق و توسعه

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از سوی این صندوق برای نخبگانی که به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند و تکنولوژی مورد نیاز دانش‌بنیان‌ها را توسعه دهند، تسهیلات بلاعوضی نظیر هزینه تحقیق و توسعه ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر امروز در آیین گشایش باشگاه رادیویی دانشمندان جوان که در محل صندوق نوآوری برگزار شد، با بیان اینکه صندوق نوآوری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار دارد، اظهار کرد: تاکنون مبلغی بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب انواع خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده است.

ملکی‌فر افزود: طبق قانون، صندوق نوآوری تنها می‌تواند به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند، اما ما برای حمایت از اندیشمندان، پژوهشگران و دانشمندان جوان و شرکت‌های غیر دانش‌بنیان از سایر بازیگران زیست‌بوم نوآوری کشور استفاده می‌کنیم. 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی درباره نقش منابع انسانی و نخبگان جوان در اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: رکن اصلی این اقتصادِ جدید را پول، زیرساخت و تجهیزات پیشرفته نمی‌سازد، بلکه پژوهشگران، اندیشمندان و استعدادهای جوان آن را می‌سازند. 

ملکی‌فر با بیان اینکه ما در حال حاضر بیش از ۳ میلیون دانشجو و ۵۰ پارک علم و فناوری در کشور داریم، تصریح کرد: ما امروز بیش از همه کشورهای همسایه به اقتصاد دانش‌بنیان نزدیک هستیم و فعالیت‌هایمان در این عرصه را پیش‌تر از همه کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز کردیم. در همین زمینه صندوق نوآوری از آنجا که به‌طور مستقیم نمی‌تواند به نخبگان جوان کمک کند، به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان این اتفاق را رقم می‌زند. 

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی درباره نقش شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان در حمایت از اندیشمندان کشور یادآور شد: یکی از بازیگران زیست‌بوم فناوری که منجر به کارآفرینی هم می‌شود، شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان هستند که وظیفه فراهم کردن لوازم کارآفرینی را برای نخبگان جوان بر عهده دارند. در حال حاضر ۱۷۰ شرکت شتاب‌دهنده دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند. 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با بیان اینکه این صندوق به عنوان یک حامی از شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند تا کارآفرینی در کشور رونق گیرد، گفت: در همین راستا برای نخبگانی که به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند و تکنولوژی مورد نیاز دانش‌بنیان‌ها را توسعه دهند، تسهیلات بلاعوضی نظیر هزینه تحقیق و توسعه ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403070705326
  • خبرنگار :