کاهش تولیدات هنری دفاع مقدس در یزد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن بیان این که تولید آثار هنری با مضامین خاصی همچون دفاع مقدس نیازمند حمایت زیادی است، اظهار کرد: متاسفانه تولید آثار هنری مربوط به دفاع مقدس در یزد به نسبت سال‌های گذشته به علت عدم حمایت‌های مالی و انگیزشی از سوی ارگان‌های مرتبط با دفاع مقدس کاهش یافته است.

«سید عباس دهقان» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بازتاب مضمون دفاع مقدس در آثار هنری تولید شده استان یزد، اظهار کرد: مضامین ارزشمندی چون ایثار، شهادت و از جان گذشتگی که در دوران دفاع مقدس باز نمود کامل و جامعی داشته از صفاتی است که دستمایه خلق آثار نمایشی توسط هنرمندان متعهد و علاقمند در هنر آفرینی قرار گرفته است.

وی ضمن بیان این که  اکثریت آثار هنری با محتوای دفاع مقدس در قالب هنرهای نمایشی و سینمایی بروز پیدا کرده است، گفت: این موضوع در مرحله بعد در حوزه آثار تجسمی  به ویژه نقاشی و مجسمه سازی نمود کرده است.

دهقان با بیان این که گرایش هنرمند به تولید آثار هنری با مضامین خاص نیازمند ایجاد انگیزه و حمایت ویژه است، گفت: در قیاس با سال‌های گذشته متاسفانه این حمایت‌های مالی و انگیزشی به ویژه توسط ارگان‌های مرتبط با دفاع مقدس که به صورت مستقیم وظیفه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت را دارند کمرنگ شده است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد یزد در پایان در خصوص آثار هنری رونمایی شده با محوریت دفاع مقدس در سال جاری، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه تجسمی چهره شهدا و سرداران، برگزاری جشنواره ملی تئاتر ایثار، تولید چند اثر نمایشی با مضمون دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی استاد بیکی با مضمون وصیت‌نامه شهید قاسم سلیمانی از جمله اقدامات هنری‌ برتری است که با محوریت دفاع مقدس در سال جاری انجام شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403070705222
  • خبرنگار : 50592