با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب

حیدری: جهان اسلام باید یکپارچه در برابر رژیم صهیونیستی بایستد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروز ماهیت رژیم صهیونیستی برای تمام دنیا مشخص شده و زمان آن رسیده است که جهان اسلام به صورت متحد در برابر این رژیم بایستد.

شهریار حیدری در گفت وگو با ایسنا، ضمن محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به منطقه ضاحیه بیروت، بیان کرد: نتانیاهو روز گذشته در تریبون سازمان ملل به صراحت اعلام کرد من غیر نظامیان را هم می کشم تا جریان مقاومت تسلیم شود. این مایه ننگ بشریت است، زمانی که رئیس رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام می کند تا به کشتار ادامه می دهم ، مجامع بین المللی نیز سکوت اختیار می کنند.

بیانیه های سوری درد مردم فلسطین و لبنان را درمان نمی کند

وی در ادامه اظهار کرد: بیانیه‌های  شعاری که بعضا از سوی مجامع بین المللی صادر می شود، دردی از مردم مظلوم فلسطین و لبنان درمان نمی کند. واقعیت این است که رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا دست به چنین اقداماتی نمی‌زند. امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی خسارت سنگینی به زیر ساخت های لبنان و غزه وارد کرده است که ننگی برای تاریخ بشریت است. رژیم صهیونیستی اهداف مختلفی را دنبال می کند. امروز کابینه صهیونیست ها از درون پاشیده است و به نوعی در تلاش است تا افکار عمومی را به سمت جنگ منحرف کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر به خاطر اینکه شرایط جنگ در سرزمین های اشغالی اعلام شود و مردم  از واقعیت های درون این رژیم دور بمانند، شاهد گسترش جنایت های این رژیم هستیم.  امروز دیگر ماهیت این رژیم برای تمام دنیا مشخص است. باید تمام مجامع بین المللی با اتفاق نظر جنایات این رژیم را محکوم کرده و جهان اسلام نیز با وحدت در برابر این جنایت ها بایستند.

کشورهای مسلمان ارتباطات اقتصادی و سیاسی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند

وی در ادامه تاکید کرد: با کمال تاسف یکی از نقاط ضعف عدم اتحاد جهان اسلام بوده که رژیم صهیونیستی نیز از این شرایط سوءاستفاده می کند. باید سفارتخانه های این رژیم در تمام کشورهای عربی تعطیل شده و ارتباطات اقتصادی و سیاسی با این رژیم قطع شود. سرزمین های اشغالی در محاصره کشورهای عربی از جمله سوریه، ترکیه، مصر، اردن و لبنان است. اگر این ها باهم متحد شده و گذرگاه ها را بر این رژیم ببندند، قطعا این رژیم دست به این اقدامات ددمنشانه و گستاخانه نخواهد زد.

وی افزود: بنابراین باید اقدامات عملیاتی انجام داد. با محکوم کردن و شعار دادن نمی‌توان کاری کرد. کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مسلمان باید از جریان مقاومت در عمل حمایت کنند. به نظر بنده قبل از رژیم صهیونیستی خود آمریکا باید محکوم شود. امروز مدرن‌ترین سلاح های آمریکایی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دارد. این  سلاح ها هدیه آمریکا به رژیم صهیونیستی است. تا وقتی که این رژیم این شرایط را داشته باشد به جنایت های خود ادامه خواهد داد.

جهان اسلام باید با حرکت عملیاتی وارد صحنه شود

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جهان اسلام باید با حرکت های فوری و عملیاتی وارد صحنه شود. مردم فلسطین 74 سال است که تسلیم نشده و ایستاده‌اند. مردم لبنان و حزب الله نیز تسلیم آنها نخواهد شد. روزانه شاهد کشتار خانواده‌ها در این کشورها هستیم. هر کسی ذره‌ای انصاف و وجدان داشته باشد، نباید ساکت بماند. از سوی دیگر جهان اسلام نیز نباید منتظر آمریکا و غربی ها باشند؛ چراکه این رژیم دست پرورده آنان است. این رژیم ابزاری برای ناامن کردن منطقه است.

وی در پایان بیان کرد: ابزاری بهتر از رژیم صهیونیستی نیز گیر آمریکا نمی آید. همان طوری که حضرت امام(ره) فرمود که  اگر مسلمانان یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب خواهد برد، تعبیری ساده و بسیار با معنا است. منظور حضرت امام اتحاد جهان اسلام بود. اگر جهان اسلام متحد  شود، اسرائیل نابود خواهد شد. این یک نیاز ضروری است. قطع به یقین اگر رژیم صهیونیستی با این روند ادامه دهد، فردا گریبان کشورهایی را خواهد گرفت که در آن سفارتخانه باز کردند. ماهیت این رژیم همین حرکت های ددمنشانه و تروریست پروری است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070705205
  • خبرنگار : 71560