اخبار سیاسی ۷مهر؛ واکنش‌ها به حملات رژیم صهیونیستی در لبنان

حملات شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، واکنش های بسیاری از مسئولان لشکری و کشور و نمایندگان مجلس را در پی داشت که می‌توانید در گزارش مهمترین اخبار سیاسی هفتم مهر ۱۴۰۳ مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درباره قضایای اخیر لبنان تاکید کردند: جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار میدادند، این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه‌ی الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد.

دیگر اخبار مرتبط با پیام رهبر انقلاب در پ حملات شب گذشته  جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

 جبهه مقاومت از آنچه که اسرائیل می پندارد قوی تر است

جبهه مقاومت سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی می‌زند

سران کشورهای مسلمان از خواب غفلت بیدار شوند

پیام رهبر انقلاب بار دیگر اعتماد به نفس را در جبهه مقاومت بالا برد

زمان آن رسیده است که محور مقاومت ضربه شست خود را نشان دهد

اگر جاده صاف کنی ایالات متحده نبود، رژیم صهیونیستی این چنین گستاخ نمی‌شد

همه کشورها باید در راستای محاکمه رژیم غاصب اسرائیل حرکت کنند

اسرائیل به آخر خط رسیده است/ امت اسلام باید به میدان بیاید

همه کشورها باید در راستای محاکمه رژیم غاصب اسرائیل حرکت کنند

پیام رهبری انقلاب جبهه مقاومت را تقویت می‌کند

چادرهای اعزام رزمندگان به لبنان در شهرهای ایران برپا شود

همچنین مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در پیامی این حملات را یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل پنهان دانست و تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نامه ای رئیس مجلس نمایندگان لبنان ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی بر حمایت کامل مجلس شورای اسلامی از جبهه مقاومت تاکید کرد و گفت: جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل، بدون هیچ حد و مرز اخلاقی و انسانی، در سکوت خفت‌بار مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللی همچنان ادامه دارد.

درادامه این گزارش واکنش مقامات و مسوؤلان به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان را می توانید مرور کنید.

محسن رضایی هشدار داد که اگر آزادیخواهان جهان بپا نخیزند و جلوی نتانیاهو را نگیرند، تاریخ یکی از تلخترین دوران خود را خواهد دید.

این فرماندهان سابق سپاه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «باند جنایتکار و نژادپرست نتانیاهو با محکوم کردن متوقف نمی‌شود و پس از لبنان به دمشق و بعد از آن به بغداد و اگر طعم خونریزی مستشان کند حتی شاید به ایران حمله کند؛ لذا دولت‌های سوریه، عراق و ایران هرچه زودتر تصمیم بگیرند.»

*‌ علی لاریجانی دبیر پیشین شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به ابعاد حمله صهیونیست‌ها به ضاحیه لبنان و احتمال شهادت فرماندهانی از «جبهه مقاومت» در این حمله، اظهار کرد: وقتی فرماندهان مقاومت را ترور می‌کنند گمان نکنند جایگزینی وجود ندارد؛ جایگزین هست و این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

*‌ محمدرضا عارف در پیامی به نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان جنایات آشکار روز گذشته صهیونست ها را محکوم کرد و به دولت و مردم لبنان و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که بدون تردید دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را در مجامع بین المللی پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

محمد مخبر مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در پیامی با اشاره به اینکه جهان بی‌سابقه‌ترین جنایت‌ها و جدیدترین نوع نسل‌کشی را در طول دو هفته گذشته در لبنان شاهد بوده و همچنان در بی‌عملی به سر می‌برد،‌ افزود: حال وقت آن رسیده که کشورهای اسلامی علیه این رژیم نامشروع و تهدیدکنندۀ صلح و امنیت منطقه متحد شده و ضمن تقابل جدی با این رژیم، جنایات جنگی آن را روایت کنند تا نسل های آینده بدانند که رهایی و آزادگی چه پرهزینه و گزاف به دست آمده است.

شورای نگهبان با انتشار بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین و حزب‌الله تا امروز پیروز نبرد بوده و پیروزی نهایی هم متعلق به آن‌هاست،‌خاطرنشان کرد: حزب‌الله لبنان برخوردار از استحکام سازمانی و ذخیره‌ای از نیروهای انسانی شجاع و مجاهدی است که با این ضربه‌های رژیم صهیونیستی از پای در نخواهند آمد و به مسیرشان با قدرت ادامه خواهند داد.

* سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه تاکید کرد که امروز حزب‌الله نه‌فقط تنها نیست، بلکه در کانون توجه همۀ آزادگان جهان قرار دارد. امروز جبهۀ مقاومت به‌ویژه حماس و حزب‌الله، قوی‌تر از همیشه، مصمم و جدی به مقابلۀ با رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد و شکست‌های بیشتر و بزرگ‌تر در انتظار این رژیم است و رفتارهای وحشیانۀ رژیم نه‌تنها مانع شکست آن نخواهد شد، بلکه سقوط او را تسریع خواهد کرد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار توییتی در همین ارتباط نوشت: جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان محکوم است. آنها باید بدانند «مقاومت» آرمانی غیرقابل بازگشت برای آزادیخواهان جهان است. هر کشتاری خونی تازه به پیکره این راه تزریق می‌کند. بدانید که آرمان‌ها ضدگلوله هستند و نابودی شما قطعی است.

نمایندگان مجلس دوازدهم  هم در توییت ها و پیام های جداگانه با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهونیستی در جنوب لبنان تاکید کردند که تا آخرین نفس همراه حزب‌الله لبنان در میدان نبرد خواهند بود.

*‌ اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه فوق‌العاده ای برای بررسی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی ابراز تاسف از سکوت سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های مدعی حقوق بشر، خواستارپاسخ قاطع، عملی، پشیمان کننده و عبرت‌آموز به رژیم صهیونیستی شدند.

*‌ اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مردم لبنان و فلسطین علی‌رغم تمام جنایات رژیم صهیونیستی مصمم‌تر و محکم‌تر به راهشان ادامه می‌دهند، گفت: شکست قطعی رژیم صهیونیستی را در آینده نزدیک خواهیم دید.

*‌ بهنام سعیدی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی و کشورها گفت: رژیم صهیونیستی با این اقدامات و جنایات یک گام به سقوط و نابودی نزدیک شده است.

*‌ محمد امیر عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان دهند.

*‌ علی کشوری سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی ضمن تاکید بر اینکه سکوت در مقابل رژیم صهیونیستی جایز نخواهد بود،‌گفت: جنایات بی حد و مرز رژیم صهیونیستی در غزه و هم اکنون در لبنان نشان از افسارگسیختگی این رژیم منحوس دارد.

* عوض حیدرپور سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با تاکید بر اینکه امت اسلامی و حاکمان مسلمان باید علیه رژیم صهیونیستی اعلام قیام کنند، گفت: تا زمانی که امت اسلامی و حاکمان مسلمان تکلیف خود را با رژیم صهیونیستی روشن نکنند و با وفاق و وحدت پا به میدان مبارزه با این رژیم جنایتکار نگذارند، وضعیت مسلمانان فلسطینی، لبنانی و سوری و سایر ملل مسلمان بهتر از این نخواهد شد. 

* هادی بیگی‌نژاد نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تحریم کالاهای صهیونیستی یک اقدام ضروری است که باید انجام شود، اما قطع شریان اقتصادی این رژیم ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید با جدیت دنبال شود.

* همایون سامه یح نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از واکنش مجامع بین‌المللی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه گفت: سازمان‌های بین المللی و سازمان ملل و کشورهای مختلف  دنیا نسبت به حملات و تهاجم رژیم صهیونیستی سکوت کرده و فقط به صدور بیانیه و یا محکوم کردن آن هم در اظهارنظرهایشان بسنده کرده و اقدام عملی انجام نمی‌دهند.

* فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ایران اسلامی همچون همیشه در کنار دولت و ملت لبنان و مقاومت قهرمان فلسطین بوده و از تمام ظرفیت خود برای حمایت از آن‌ها استفاده می‌کند.

* جعفر پورکبگانی نماینده مردم بندر دیلم ، بوشهر و گناوه در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده اسرائیل از ابزارهای غیر نظامی مانند پیجرها و جنایات بی حد و مرز در لبنان نشان از افسارگسیختگی این رژیم و موفقیت چشمگیر رزمندگان حزب الله لبنان دارد. نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه ارباب او یعنی آمریکا نیز بیشتر از همیشه خود را رو به افول میبیند.

* شهریار حیدری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز ماهیت رژیم صهیونیستی برای تمام دنیا مشخص شده، گفت: زمان آن رسیده است که جهان اسلام به صورت متحد در برابر این رژیم بایستد.

*‌ فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی  با تاکید بر اینکه امروز دیگر شاهد جنگ مهندسی و دانش هستیم و باید لشکر اساتید ما به میدان آمده و جبهه مقاومت را از بعد دانش علمی تقویت کنیم، افزود: جبهه مقاومت نباید دست به اقدامی شتاب زده بزند. این کار باید در درازمدت انجام شود. باید حوصله داشته باشیم. امروز باید دانشمندان ما وارد عرصه شوند. 

* عباس سلیمی‌نمین تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر آمریکا در ادعای تلاش برای ایجاد صلح در غزه و لبنان صداقت دارد، باید از ابزارهای خود برای کنترل رژیم صهیونیستی استفاده کند،‌ خاطرنشان کرد: سازمان‌های بین‌المللی هم تلاش کرده‌اند حساب خود را از این جنایتکاران جدا کنند، ولی با این وجود حاضر نیستند هزینه جدی بپردازند. 

*‌ محمود واعظی قائم مقام دبیرکل و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام،‌ تاکید کرد که در این وضعیت بحرانی منطقه خاورمیانه ضروری است تا همه کشورهای مدافع و حافظ صلح، بالاخص کشورهای عربی در مقابل گستاخی های بی امان این رژیم در کنار مردم مسلمان بایستند تا شیطان صهیونیست به خود اجازه ندهد در صحن علنی سازمان ملل یکه تازی کرده و با دروغ پردازی های جنون آمیز از طرح همکاری با اعراب منطقه سخن بگوید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070705043
  • خبرنگار : 71381

برچسب‌ها