• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070302515
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۳مهر؛ اولین نشست خبری سخنگو/جلسه کمیته اعزامی مجلس به طبس

اخبار سیاسی ۳مهر؛ اولین نشست خبری سخنگو/جلسه کمیته اعزامی مجلس به طبس

«انفجار در معدن معدنجو»،‌ «سفر پزشکیان به نیویورک» و «هفته دفاع مقدس» از موضوعات مهم خبری سوم مهر ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اول مهرماه ۱۴۰۳ به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدار و گفت‌وگو با روسای جمهور کشورهای مختلف جهت ایجاد صلح و امنیت در جهان هم‌چنین تبادل نظر با ایرانیان خارج کشور برای خنثی کردن جوی که دشمنان در خارج، علیه ایران ایجاد کرده‌اند عازم نیویورک شد.

رئیس دولت چهاردهم دیدارهایی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهوری تاجیکستان، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه،  «الکساندر اشتوب» رئیس جمهور فنلاند، و... داشته است که گزارش کامل برنامه ها و دیدارهای اولین روز سفر مسعود پزشکیان به نیویورک را می توانید اینجا مرور کنید.

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوریف با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره مقاومت مردم فلسطین، لبنان و یمن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دکتر پزشکیان مستدل‌ترین دفاع از مقاومت مردم فلسطین، لبنان و یمن را در نیویورک بیان کردند و با صریح‌ترین عبارات، جنایات رژیم اسرائیل و برخورد دوگانه کشورهای غربی با موضوعاتی همچون تسلیحات، جنگ و حقوق بشر را افشا نمودند و نشان دادند که این اسراییل نسل‌کش است که متجاوز، دارندهٔ سلاح هسته‌ای و تهدید منطقه و جهان بوده و بر بنیاد ترور و آپارتاید شکل گرفته و تداوم یافته است، نه ایران که مدافع قربانیانِ اشغال و نسل‌کشی، منادی صلح و مطالبه‌گرِ خلع سلاح هسته‌ای در منطقه و جهان است.

همچنین معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور با انتشار پیامی در اینستاگرام با عنوان «رهاورد سفر نیویورک»، به برنامه های سفر رئیس جمهور به نیویورک اشاره و تاکید کرد: بی توجهی به اهمیت سفر رئیس جمهور و پیام بزرگ و متفاوتی که در این سفر دنبال شده است، دام بدخواهان امنیت ایران و صلح جهانی است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

رییس جمهور در سازمان ملل صدای مظلومان را به گوش عالمیان برساند

رئیس جمهور در سازمان ملل جنایات وحشیانه علیه مردم فلسطین و لبنان را محکوم کند

رئیس‌جمهور در نشست سازمان ملل موضع صلح‌طلبانه ایران را به گوش جهانیان برساند

رئیس‌جمهور در سازمان ملل چهره واقعی ایران را به دنیا نشان دهد

رئیس‌جمهور در سازمان ملل از تعامل با کشورها سخن بگوید

صحبت‌های رئیس‌جمهور در سازمان ملل دیدگاه‌های دولت جدید را ترسیم می‌کند

رئیس جمهوری در نیویورک پیگیر برجام باشد/ پزشکیان ملت ایران را به دنیا بشناسانند

****

فاطمه مهاجرانی در اولین نشست خبر خود  به عنوان سخنگوی دولت به سوالات مختلف خبرنگاران درباره FATF،‌ تعطیلی پنج شنبه ها، نحوه پرداخت تعهدات بازنشستگان و ... پاسخ داد.

مهاجرانی در پاسخ به پرسشی درباره بررسی مجدد اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: موضوع با هماهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام و با رعایت منافع ملی در حال پیگیری است.

سخنگوی دولت، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نظر دولت نسبت به تعطیلی روز پنجشنبه، گفت: آنچه در دولت مطرح شد، بازگشت به لایحه ارسالی در دولت سیزدهم است.

در بخش دیگری از این جلسه، مهاجرانی ضمن تاکید بر اینکه تعهداتی که به بازنشستگان داده شده است سر جای خود است، خاطر نشان کرد: طبق آن چیزی که مشخص شده، کارها دنبال خواهد شد. رئیس‌جمهوری تأکید دارد که من بدون آن که مردم بدانند کاری را انجام نخواهم داد و مردم را غافلگیر نخواهم کرد. از طرفی هم چک بلامحل نخواهیم کشید. نکشیدن چک بلامحل یکی از نکاتی است که در دولت دنبال خواهد شد.

****

در ادامه پیگیری های مربوط به حادثه انفجار در معدن ذغال سنگ معدنجو، جلسه ارائه گزارش هیأت ویژه مجلس شورای اسلامی، اعزامی به معدن طبس برگزار شد.

در این جلسه، رئیس مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: گزارش مجلس از حادثه معدن طبس باید فنی و کارشناسی، صریح و دقیق و به گونه‌ای باشد که قوه قضاییه بتواند به عنوان کیفرخواست به آن استناد کند.

محمدباقر قالیباف همچنین در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: کمیسیون صنایع مجلس و آقای نیکزاد به عنوان نماینده ویژه اینجانب به همراه نماینده طبس در میدان در روند تصمیم گیری ها و فرایند امدادرسانی نظارت کرده و گزارش دقیق از علل وقوع حادثه تهیه خواهند کرد؛ در این زمینه بدون کوچکترین مماشات به نمایندگان ملت و مردم شریف ایران گزارش خواهیم داد.

 در همین ارتباط، رحمت‌الله نوروزی نایب رئیس اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رفت امروز گزارش نظارتی مجلس درباره علت حادثه انفجار معدن طبس قرائت می‌شد.

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) سوم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

****

صبح چهارشنبه-۴ مهر ۱۴۰۳، در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد و همچنین جمع دیگری از فعالان دفاع مقدس نیز از طریق ارتباط تصویری با همه مراکز استان‌ها در این دیدار حضور خواهند داشت.

امروز هم در مراسم تقدیری که از خانواده‌های شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد جامع غدیرخم برگزار شد، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نمایش امروز نیروی دریایی در صحنه‌های بین‌‎المللی نمایش اقتدار مردم ایران است، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس کوچکترین امکاناتی نداشتیم و متاسفانه افرادی بودندکه تولیدات خودمان را کم ارزش جلوه می‌دادند، اما ایرانی ها در اوج توطئه‌های دشمن پیچیده‌ترین تولیدات مانند ناوشکن را در سخت ترین شرایط تولید کردند و نمایش دادند؛ نمایشی که برای قدرت و اقتدار همه مردم ما بود.

همچنین امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در آیین آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری امام‌ علی(ع) نزاجا، با تبریک هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: با مطالعه و تفکر در تاریخ ایران اسلامی، این مطلب به دست می‌آید که پیوند و هم‌نشینی علم و عمل، تجربه و تفکر و همت و غیرت، عاملی در جهت پیشبرد مسائل متعدد است و می‌توان با اتکا به این همنشینی، بسیاری از امور را به پیش برد؛ چرا که همنشینی تجربه و تفکر، موجب پیشرفت و تسهیل امور ناممکن است؛ همان‌گونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس، به لطف خون پاک شهدا و مجاهدت‌های رزمندگان نخبه و عمل‌گرای اسلام، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی، از وطن جدا نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha