فرستاده ویژه واشنگتن: تمرکز خود را بر جمع‌آوری اطلاعات از کره شمالی گذاشته‌ایم

فرستاده ویژه آمریکا در امور حقوق بشر کره شمالی گفت، افزایش دسترسی به اطلاعات در کره شمالی ستون اصلی سیاست واشنگتن در قبال این کشور است و افراد «آگاه» می‌توانند به ارتقای امنیت در شبه جزیره کره و فراتر از آن کمک کنند.

به گزارش ایسنا، «جولی ترنر» فرستاده ویژه آمریکا در امور حقوق بشر کره شمالی این اظهارات را در جریان یک جلسه استماع آنلاین که کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی ایالات متحده برای بحث درباره آزادی مذهبی در کره شمالی، پناهندگان کره شمالی و گزینه‌های سیاستگذاری برای ایالات متحده برگزار کرد، عنوان داشت.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وی افزود: « دسترسی به اطلاعات، از جمله اطلاعات مربوط به مذهب و آزادی مذهب و عقیده، ستون کلیدی سیاست ما در برابر کره شمالی است. یک شهروند آگاه در کره شمالی می‌تواند به ایجاد ثبات و رفاه در شبه جزیره کره و فراتر از آن کمک کند.»

وی همچنین از کره شمالی به دلیل بازداشت مبلغان کره جنوبی، از جمله «کیم جونگ ووک» که در سال ۲۰۱۳ در پیونگ یانگ دستگیر و به اتهام جاسوسی برای سازمان جاسوسی کره جنوبی به کار سخت مادام العمر محکوم شد، انتقاد کرد.

فرستاده ویژه آمریکا در امور حقوق بشر کره شمالی در ادامه صحبت‌هایش مدعی شد: «رویه کره شمالی در بازداشت مبلغان و مخالفان سیاسی، تلاشی آشکار برای محدود کردن آزادی مذهب یا عقیده، ساکت کردن افراد و محدود کردن دسترسی به اطلاعات خارجی است.»

ترنر بار دیگر تاکید کرد که وضعیت حقوق بشر در کره شمالی «به طور جدایی ناپذیر» با صلح و امنیت بین‌المللی مرتبط است و مدعی شد، ناامنی غذایی همچنان در کره شمالی فراگیر است، با این حال این کشور میلیاردها دلار در برنامه‌های سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک خود سرمایه گذاری می‌کند.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد: سرکوب سیستماتیک چیزی است که به کره شمالی اجازه می‌دهد به توسعه این برنامه‌های غیرقانونی، برخلاف قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت ادامه دهد و به روش‌های تحریک‌آمیز فزاینده‌ای عمل کند.

وی افزود، رسیدگی به محدودیت‌ها درباره آزادی مذهبی یک گام اساسی به سوی تضمین امنیت در منطقه است.

جولی ترنر همچنین به تمایل آمریکا در از سرگیری مذاکرات با کره شمالی بدون هیچ پیش شرطی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403070604455
  • خبرنگار : 71129