رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان:

نباید با تحلیل‌های فضای مجازی وارد پازل دشمن شویم

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان نباید تحلیل‌های ما تک بعدی باشند، گفت: نباید با تحلیل‌های فضای مجازی، وارد پازل دشمن شویم؛ مطالبه ما این است که با تدبیر و شجاعت، دشمن عقب برود اما باید حواسمان به این تحلیل‌ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل علی‌نژاد در اجتماع طلاب و روحانیون مدارس علمیه اهواز در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان که امروز (۴ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: از طوفان الاقصی تاکنون شاید نسبت به نوع واکنش و عکس العمل به ویژه ایران انتقادهایی وجود داشته است و مطرح می‌شود که شما دم از خون‌خواهی می زنید اما در امنیتی‌ترین روز و امنیتی‌ترین جا، رهبر حماس که مهمان شما را بود را ترور می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: این روزها این تحلیل‌ها مخصوصا وقتی می‌بینیم اسرائیل هر چه توانسته انجام داده است، زیاد است. اسرائیل حدود ۵۰ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رساند. در این یکی دو روز هم یک هزار نفر را در لبنان به شهادت رساند. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان گفت: اهل بیت(ع)، عالم و آینده‌نگر بودند و تحت تاثیر هیجانات قرار نمی‌گرفتند. در طول تاریخ اسلام اتفاقات زیاد این چنینی رخ داده است که می‌توان به آن نگاه نقطه‌ای یا راهبردی داشت.

علی‌نژاد عنوان کرد: اگر نگاه راهبردی و مختصاتش را نداشته باشیم دچار مشکل می‌شویم. در این روزها انواع تحلیل‌های مغرضانه وجود دارد و می‌خواهند یک جنگ شناختی و ادراکی را به ما تحمیل کنند تا محاسبات را بر هم بزنند که این نوع تحلیل مرعوب است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان افزود: باید درک درستی از جنگ و دفاع ترکیبی داشته باشیم و نباید تحلیل‌های ما تک بعدی باشند؛ تحلیل‌های تک بعدی ما را به جایگاه درستی نمی‌رساند بلکه باید کل وضعیت را رصد کنیم و جبهه و مقاومت را ببینیم.

 علی‌نژاد گفت: تحلیل‌ها باید مقداری بر اساس معارف قرآنی هم قرار بگیرند و سنن الهی را ببینیم اما متاسفانه شاید خیلی وقت‌ها این موضوع دیده نشود.

وی ادامه داد: ما شهیدان زیادی تقدیم کردیم و در دفاع مقدس زبدگانی را از دست دادیم اما با شهادت موثرین و فرماندهان، خللی در کار ایجاد نشد و راه امتداد پیدا کرد.

علی‌نژاد عنوان کرد: سنن و قوانین الهی، دل‌های ما را پر از امید و قدم‌های ما را پراستقامت خواهد کرد. جنگ هشت سال دفاع مقدس با اتکا به خدا و دیدن دست خدا و قوانین الهی پیش رفت. نباید وعده‌های خدا را دست کم گرفت.

علی‌نژاد با اشاره به حمایت‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و اروپا از اسرائیل ادامه داد: اگر تا دیروز اسرائیل برای مشروعیت می‌جنگید امروز برای موجودیت می‌جنگد و به همین دلیل جنگ گسترش می‌یابد.

وی افزود: نباید با تحلیل‌های فضای مجازی، وارد پازل دشمن شویم؛ مطالبه ما این است که با تدبیر و شجاعت، دشمن عقب برود اما باید حواسمان به این تحلیل‌ها باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان گفت: درگیری بین جبهه مقاومت و استکبار تشدید خواهد شد و این مساله به دلیل این است که دشمن در جنگ وجودی گرفتار شده است و مساله مرگ و زندگی آن است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070403366
  • خبرنگار : 50225