مراسم معارفه امام جمعه بندر لنگه برگزار شد

آیین تکریم حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا و معارفه حجت‌الاسلام شریفی به عنوان امام جمعه بندر لنگه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه بندرلنگه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز چهارشنبه ۴مهرماه، در آیین تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان بندرلنگه، این شهرستان را یکی از قطب‌های اقتصادی هرمزگان دانست و اظهار کرد: هم‌افزایی ظرفیت‌های بندرلنگه و بندرعباس می‌تواند اتفاقات بزرگی را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی رقم بزند.

وی، با بیان این نکته که تاکنون ظرفیت‌های بندرلنگه به صورت متوازن با سایر نقاط به کار گرفته نشده است، عنوان کرد: امروز اگر بندرلنگه و بندرعباس مراحل پیشرفت و آبادانی را طی می‌کردند می‌توانست در عرصه‌های مختلف دارای جایگاه رفیع‌تری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که امامت جمعه شانی از شئون ولی امر مسلمین جهان است، بیان کرد: در طول تاریخ اسلام همواره ائمه جمعه از سوی خلفا و حاکمان منصوب می‌شدند که این امر نشان دهنده شان حاکمیت اسلامی در رابطه به امام جمعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان اینکه امامت جمعه با اذن ولی فقیه و حاکم شرع اسلام مشروعیت پیدا می‌کند، تصریح کرد: مقام و منصب منبع امامت جمعه با اذن ولی فقیه توانسته است که جایگاه خود را پیدا کند.

وی، نماز جمعه را مهم‌ترین کنگره هفتگی مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه مانند خاری در چشم دشمن است و دشمن در طول هفته برنامه‌ریزی هایی را برای ضربه زدن به اسلام و ایران تدارک می‌بیند اما امام جمعه و نماز جمعه مانند پدافند در برابر دسیسه‌های دشمن عمل می‌کند و نقشه‌های آنان را بر ملا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که نماز جمعه تریبون و منادی وحدت است، تشریح کرد: رشد فکری مسلمین در ابعاد معرفت افزایس و بصیرت افزایی از طریق کنگره هفتگی نماز جمعه محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، مرکز ثقل جهاد تبیین را نماز جمعه دانست و افزود: دفاع از مرزهای فکری و فرهنگ عمومی جامعه وظیفه امام جمعه است و به همین جهت است.

وی، با ذکر این نکته که باید حضور مردم در پایگاه‌های نماز جمعه را تقویت کرد، عنوان کرد: تمدن نوین اسلامی به واسطه کارکردهای بلند نماز جمعه محقق می‌شود.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403070403343
  • خبرنگار : 50673