به مناسبت هفته گردشگری

۲ هتل جدید در کرمانشاه افتتاح می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کلنگ زنی دو پروژه و افتتاح سه پروژه از جمله دو هتل در کرمانشاه به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

وحید امیری، امروز(چهارم مهر) به مناسبت هفته گردشگری در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن هفته گردشگری( پنجم تا یازدهم مهر)، اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری، شعار امسال هفته گردشگری را «گردشگری صلح» قرار داده است. 

وی افزود: طبق آمارها حدود یک چهارم جمعیت دنیا در حال حاضر درگیر جنگ هستند و گردشگری به عنوان یک صنعت می‌تواند به ایجاد صلح در بین مردم دنیا کمک کند. 

معاون گردشگری استان با بیان اینکه مجموعا ۱۲ عنوان برنامه برای هفته گردشگری در سطح استان تدارک دیده شده، گفت: کلنگ زنی دو پروژه و افتتاح سه پروژه دیگر از برنامه‌های این هفته در استان خواهد بود. 

وی تصریح کرد: در این هفته کلنگ زنی محوطه گردشگری روستای سردم شهرستان روانسر و مرکز تفریحی سرگرمی سد جامیشان سنقر را خواهیم داشت. 

امیری با بیان اینکه در این هفته سه مرکز اقامتی در سطح استان افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: هتل کاخ دروازه ملل در کرمانشاه، هتل ژیار در جوانرود و یک اقامتگاه بوم گردی در سنقر پروژه‌های افتتاحی در این هفته خواهند بود. 

وی اضافه کرد: همچنین با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری استان برنامه نقاشی با موضوع گردشگری را با حضور ۱۰۰ کودک و نوجوان آموزش دیده نقاشی در محل تاق بستان برگزار خواهیم کرد. 

معاون گردشگری استان از برگزاری جشنواره طعم امید۳-جشنواره خوراک- در استان نیز خبر داد و گفت: مرحله مقدماتی و استانی این جشنواره روز ۹ مهر در کرمانشاه برگزار می‌شود و مرحله نهایی آن هم با حضور پنج استان غرب کشور در اواخر این ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد. 

وی تاکید کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی همچون بیماران سندروم داون، نابینایان و کم بینایان و معلولین جسمی خواهند بود.

امیری میهمان ویژه این جشنواره را وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد.

وی در ادامه از در نظر گرفته شدن ۱۰ برنامه پیشران برای حوزه گردشگری استان خبرداد و گفت: در حال حاضر در چهار حوزه فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌ایم که از جمله آن می‌توان به گردشگری سلامت و گردشگری خوراک اشاره کرد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070403316
  • خبرنگار : 50184