به همت کانون پرورش فکری گیلان؛

پویش کتابخوانی «یک آسمان ایثار» راه اندازی شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان پویش کتابخوانی «یک آسمان ایثار» را با موضوع و محوریت هشت سال دفاع مقدس راه‌اندازی کرد.

سیدجلیل میرعظیمی امروز، ۴ مهرماه در گفت وگو با خبرنگاران، از راه اندازی پویش «یک آسمان ایثار» خبر داد و اظهار کرد: این پویش کتابخوانی همزمان با هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۳ برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان فراخوان شد.

وی نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، دانش‌افزایی و تعمیق آگاهی‌های اعضای کانون در حوزه فعالیت‌های کتاب‌محور و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای انتقال آموزه‌ها به ویژه در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس به نسل کودک و نوجوان را از اهداف این حرکت فرهنگی دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان کتاب‌ «عبور از کارون» نوشته ‌مصطفی خرامان را یکی از منابع مطالعاتی معرفی شده دانست و تصریح کرد: این کتاب به تاریخ جنگ تحمیلی می پردازد و ایثار و فداکاری مردم مسلمان ایران اسلامی را در هشت سال دفاع مقدس روایت می‌کند.

میرعظیمی با بیان اینکه کتاب مذکور از سوی «انتشارات لک‌لک» برای گروه سنی «د» منتشر ‌شده است، گفت: این کتاب تلاش دارد تا نسل نوجوان را هرچه بیشتر با زوایای پیدا و پنهان هشت سال‌ دفاع مقدس آشنا ‌کند.

وی ادامه داد: «خانه‌ای روی شیشه» به نویسندگی شهرام شفیعی و تصویرگری سارا نارستان که توسط «انتشارات به‌نشر» برای گروه‌های سنی «ب» و «ج» انتشار ‌یافته است، از دیگر منابع مطالعاتی برای شرکت در این پویش کتابخوانی به شمار ‌می‌رود؛  این کتاب داستان کوتاه علامت سفیدی است که همزمان با آغاز جنگ‌ تحمیلی راهی سفر می‌شود و در عرصه‌های مختلف به یاری مردم و رزمندگان اسلام ‌می‌شتابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان اضافه کرد: اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا ۱۵ مهرسال فرصت ‌خواهند ‌داشت با تکمیل و تحویل پاسخ‌نامه به مسئولان مراکز در سراسر کانون استان گیلان در این حرکت فرهنگی شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، از برگزیدگان پویش کتابخوانی «یک آسمان ایثار» با اهدای لوح سپاس و جایزه تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070403135
  • خبرنگار : 50040