مخالفت مجارستان با استفاده اوکراین از تسلیحات غربی علیه خاک روسیه

وزیر خارجه مجارستان گفت این کشور با صدور مجوز برای اوکراین جهت استفاده از تسلیحات غربی علیه خاک روسیه مخالف است زیرا چنین اقدامی موجب تشدید تنش‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان در حاشیه هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل به خبرگزاری نووستی گفت: «ما با هر اقدامی که موجب تشدید تنش شود، مخالف هستیم. هنگامی که بحث استفاده اوکراین از تسلیحات غربی علیه قلمروهای روسیه مطرح می‌شود، بی‌شک می‌گوییم که چنین اقدامی موجب تشدید تنش می‌شود، پس ما قطعا نمی‌توانیم از چنین کاری حمایت کنیم.»

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره درخواست کی‌یف مبنی بر رفع محدودیت‌های استفاده از تسلیحات دوربرد در حمله به عمق خاک روسیه گفت‌وگو و رایزنی خواهند کرد.

مسئله صدور مجوز برای استفاده از موشک‌ها و تسلیحات دوربرد توسط اوکراین در حمله به خاک روسیه یکی از موضوعات مهم جنگ اوکراین است و «ولودیمیر زلنسکی» مدتهاست تقاضای استفاده از این نوع تسلیحات را عنوان کرده اما «جو بایدن» از ترس و نگرانی نسبت به رویارویی مستقیم با روسیه، در انجام چنین کاری تردید دارد.

وزیر خارجه مجارستان در ادامه تاکید کرد: «مشکل ما این است آنهایی که آتش این جنگ را شعله‌ور می‌سازند، بسیار دور از این درگیری زندگی می‌کنند. بدین ترتیب اگر درگیری تشدید یابد، ابتدا در همسایگی آن رخ می‌دهد، نه هزاران کیلومتر دورتر.»

سیارتو با اشاره به برنامه‌های آتی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «من دیداری با وزیر خارجه لاوروف (وزیر خارجه روسیه) خواهم داشت. ما هر وقت در مجمع عمومی حاضر می‌شویم، با هم دیدار می‌کنیم. ما نمی‌توانیم با روس‌ها در تماس نباشیم.»

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070402737
  • خبرنگار : 71660