امام جمعه بوشهر:

برنامه ۲۰ساله ورزش بوشهر برنامه‌ریزی شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: برنامه ۲۰ ساله ورزش بوشهر طراحی و برنامه‌ریزی شود.

 به گزارش ایسنا، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار علیرضا بخت قهرمان پاراتکواندو و مدال آور پارالمپیک پاریس با تبریک این موفقیت گفت: این موضوع افتخاری ملی برای ما است؛ ورزش یک مقوله بنیادین و راهبردی در عرصه‌های همگانی و همچنین ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است. ورزش به عنوان یک ابزار هماهنگی و سلامت اجتماعی می‌تواند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نمایانگر غرور و افتخار ما باشد و در دیپلماسی عمومی جهان نقش فوق‌العاده‌ای ایفا کند.

امام جمعه بوشهر با بیان ایکه در حال حاضر نقش آفرینی در عرصه تولید و صنعت ورزشی به ایجاد اشتغال کمک می‌کند ابراز داشت: ورزش نه تنها یک فعالیت تفریحی است، بلکه به عنوان یک موضوع کلیدی در مدیریت کشور دارای اهمیت است.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه به اشاره به پیشینه موفق این استان در عرصه ورزش اظهار داشت: استان بوشهر از دیرباز به عنوان یک استان ورزشی شناخته شده و به همین دلیل، در عرصه‌های مختلف ورزشی در سطح ملی نقش آفرینی داشته است. در عرصه بین‌المللی هم با وجود افراد نخبه‌ای که به عنوان ورزشکاران برتر معرفی می‌شدند، استان بوشهر نقش مهمی برای ایران ایفا کرده است، به ویژه در عرصه فوتبال. ورزشکاران ما از سال‌های قبل از انقلاب به کشورهای دیگر می‌رفتند و استان بوشهر همواره به سمت توجه به ورزش پیشرفت کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در زمینه ورزش، با مشکلات جدی مواجه هستیم گفت: یکی از آن‌ها زیرساخت‌هاست. الحمدلله با تلاش‌هایی که در حال انجام است، مقداری از این ضعف‌ها در حال جبران است. زیرساخت‌ها در عرصه ورزشگاه‌های استاندارد و تجهیزات مورد نیاز باید بهبود پیدا کند. به عنوان مثال، نیازمند ورزشگاه‌های استاندارد اختصاصی برای رشته‌های مختلفی چون تکواندو، کشتی و کاراته هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: باید به سطحی از رشد در فراهم کردن زیرساخت‌ها برسیم که اردوهای تیم ملی در استان بوشهر برگزار شود. با توجه به ثروت‌هایی که در این استان وجود دارد، این کار شدنی است. مسئله دیگری که باید به آن توجه کرد، طرح و برنامه ۲۰ ساله ورزش استان است که لازم است طراحی و برنامه‌ریزی شود و جایگاه استان بوشهر در عرصه ورزش ایران کاملاً مشخص شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در زمینه افراد درخشان، وضعیت خوبی داریم، اما در عرصه تیمی، نیازمند حمایت از ورزشکاران هستیم؛ چه در زمینه آماده‌سازی، اعزام و ارائه خدمات به آن‌ها. همچنین حمایت از پیشکسوتان و شخصیت‌های مسئول استان برای رفع مشکلات ورزشکاران ضروری است. اینگونه لازم است که در عرصه ورزش دغدغه‌های زندگی را کمتر کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: امروزه ورزش شرایطی پیدا کرده که ورزشکاران حرفه‌ای و المپیکی باید تمام تمرکز خود را بر روی ورزش خود بگذارند و نمی‌توانند از شغل یا درآمد دیگری برخوردار باشند. به همین جهت، باید از آن‌ها حمایت شود. دوران بازنشستگی آن‌ها نیز باید به همین شکل مورد حمایت قرار گیرد و از تجربیاتشان به عنوان مربی و سرمربی استفاده شود.

امام جمعه بوشهر بر ضرورت ایجاد موزه وزرشی در استان تاکید کرد و گفت: این موزه باید شامل عکس‌ها، جوایز و آثار زندگی ورزشکاران باشد و حتی یک کتابخانه قوی ورزشی با سیستم‌های دیجیتال نیز باید تأسیس شود تا پژوهشگران در زمینه ورزش از این فضا به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403070302593
  • خبرنگار : 50963