روایت سردار نائینی از راهکارهای آمریکا برای مهار و تغییر روش ایران

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نفوذ، تجزیه‌طلبی، جنگ امنیتی، ترور و کودتا روش‌هایی بود که تا قبل از جنگ تحمیلی مورداستفاده آمریکایی‌ها قرار گرفت؛ زیرا با هوشمند ملت ایران و رهبری خردمندانه امام خمینی مواجه شدند.

به گزارش ایسنا،  سردار علی محمد نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان به هفته دفاع مقدس در یک برنامه رادیویی بیان کرد: دفاع مقدس را نمی‌توان از انقلاب اسلامی تفکیک کرد. تمام چالش‌ها، تهدیدها و طراحی‌های دشمنان در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ناشی از اتفاق عظیم پیروزی انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی ایران معادله قدرت را در منطقه تغییر داد، منافع استکبار و قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا را از بین برد و ستون تأمین منافع غرب در ایران متلاشی شد.

وی با اشاره به روش‌های مختلف غرب و به‌ویژه آمریکا برای مهار و تغییر رفتار نظام و همچنین در صورت توان باری فروپاشی نظام اظهار کرد: نفوذ، تجزیه‌طلبی، جنگ امنیتی، ترور و کودتا روش‌هایی بود که تا قبل از جنگ تحمیلی مورداستفاده آمریکایی‌ها قرار گرفت؛ زیرا با هوشمند ملت ایران و رهبری خردمندانه امام خمینی مواجه شدند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه جنگ تحمیلی که یک جنگ نابرابر بود خواست ابرقدرت‌ها به‌ویژه رژیم تروریستی آمریکا بود، بیان کرد: چون آمریکا در طرح‌های مختلف خود برای مهار یا فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نرسید، به جنگ روی آورد. اسناد فراوانی هم از آن دوران درباره مذاکرات آمریکایی با رژیم بعث عراق داشتند تا انگیزه‌ها و زمینه‌ها برای حمله به ایران را به آن بدهد.

وی افزود: در جنگ تحمیلی، اهداف رژیم بعث عراق با اهداف آمریکایی‌ها هم‌پوشانی پیدا کرد و جنگ تحمیلی در حقیقت یک جنگ نیابتی محسوب می‌شد. عراق علاوه بر آمریکا به نیابت از کشورهای مرتجع منطقه که از بالندگی انقلاب اسلامی ایران احساس خطر می‌کردند به کشورمان حمله کرد.

سردار نائینی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو به حمله رژیم بعث عراق به ایران در شرایطی که کشورمان بی‌ثبات و درگیر مسائل امنیتی بود اشاره و بیان کرد: در آن زمان بازدارندگی دفاعی وجود نداشت؛ زیرا ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح آمادگی لازم را نداشت. علی‌رغم همه این مشکلات به برکت فرماندهی کل قوا که یک ولی‌فقیه شجاعِ جامع شرایط، مدبر، هوشمند و حکیم بود فضای کشور مدیریت شد. با برانگیخته‌شدن اعتقادات مردم، بسیج عمومی شکل گرفت و مردم در کنار نیروهای مسلح نقش‌آفرینی بزرگی انجام دادند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آزادسازی مناطق اشغال شده در جنگ در مدت‌زمان کوتاه پس از آغاز جنگ تحمیلی اظهار کرد: بر خلاف سوابق تلخ تاریخی که جنگ‌ها علیه ایران موجب تجزیه کشور می‌شد، جنگ تحمیلی هشت‌ساله موجب نشد حتی یک وجب از سرزمین ایران جدا شود. همچنین جنگ تحمیلی علی‌رغم آنکه با کمک کشورهای بسیاری انجام شد؛ اما دشمنان نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403070302415
  • خبرنگار : 71451