وزیر خارجه ارمنستان: آماده‌ایم توافق صلح با آذربایجان را امضا کنیم

وزیر امور خارجه ارمنستان در نشست با همتای ایتالیایی خود در شهر نیویورک گفت ایروان آماده امضای توافق صلح با باکو است.

به گزارش ایسنا، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان در نشست با «آنتونیو تاجانی» همتای ایتالیایی خود در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک تاکید کرد ارمنستان آماده است به زودی توافق صلح را با جمهوری آذربایجان امضا کند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، طرفین در این دیدار درباره وضعیت کنونی در قفقاز جنوبی به بحث و تبادل نظر پرداختند. وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد: «گام‌های اتخاذ شده توسط ارمنستان به سمت ایجاد صلح در قفقاز جنوبی در این دیدار ذکر شدند. میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان تاکید کرد ارمنستان اراده سیاسی و موضع روشنی دارد برای آنکه به زودی توافق صلحی را با جمهوری آذربایجان امضا کند و پیش‌نویس پیشنهادی اخیر ارمنستان برای این توافق در حمایت از این موضع مطرح شده است.»

میرزویان اضافه کرد: «مبنای چشم‌انداز ارمنستان برای تضمین برقراری ثبات در منطقه بر احترام بی‌قید و شرط به تمامیت ارضی، غیرقابل نقض بودن مرزها و ابتکارات هدفمند به جهت تقویت همکاری های اقتصادی است.»

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان پیشتر بیان کرده بود ایروان و باکو تاکنون بر سر ۸۰ درصد از محتوای معاهده صلح میان خود توافق حاصل کرده‌اند و از مقام‌های جمهوری آذربایجان خواست همین میزان از محتوای مورد توافق قرار گرفته از معاهده را امضا کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070302211
  • خبرنگار : 71415