مقام‌های ارشد سازمان ملل: جنایات علیه غزه باید پایان یابد

گروهی از مقام‌های رده بالای سازمان ملل با گذشت حدود یک سال از شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خواستار پایان درد و رنج‌های وحشتناک و فاجعه انسانی که این جنگ در این باریکه به بار آورده، شدند.

به گزارش ایسنا، این مقام‌ها در بیانیه‌ای که توسط سران آژانس‌های سازمان ملل از جمله یونیسف، برنامه جهانی غذا و دیگر گروه‌های امدادی و همینطور رهبران سفر کرده به شهر نیویورک به منظور شرکت در نشست‌های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل امضا شد، در واکنش به جنایات صورت گرفته در نوار غزه تاکید کردند: «این جنایات باید پایان یابند.»

آنها در ادامه این بیانیه نوشتند: «کمک‌های بشردوستانه باید بدون اخلال و با امنیت به دست افراد نیازمند (در غزه)‌ برسند. ما نمی‌توانیم کار خود را در ضمن درگیر بودن در نیازهای شدید و خشونت‌های مداوم انجام دهیم.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سازمان ملل پیش از این نیز بارها از رژیم صهیونیستی به سبب ایجاد موانع برای رساندن کمک‌ها به غزه و بی‌قانونی در توزیع این کمک‌ها در طول این جنگ شکایت کرده است.

حدود ۳۰۰ امدادرسان که بیش از دو سوم آنها را کارمندان سازمان ملل تشکیل می‌دهند در طول عملیات اخیر ارتش رژیم اشغالگر قدس علیه نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

مقام‌های سازمان ملل در بیانیه خود تصریح کردند: «ریسک قحطی همچنان وجود داشته و تمامی ۲.۱ نفر جمعیت غزه همچنان نیاز مبرمی به غذا و کمک‌های معیشتی دارند در حالی که همچنان برای رساندن کمک‌های بشردوستانه محدودیت وجود دارد. نظام بهداشت و درمان آنجا نابود شده است. بیش از ۵۰۰ حمله به بخش بهداشت و درمان در طول جنگ غزه ثبت شده است.»

به نوشته رویترز، سران کشورهای  استرالیا، برزیل، کلمبیا، اندونزی، ژاپن، اردن، سیرالئون، سوئیس و بریتانیا روز دوشنبه گفتند تیم مشترکی را برای صدور بیانیه‌ای با موضوع حمایت از پرسنل امدادرسان تشکیل داده و از همه کشورها برای امضا کردن آن دعوت خواهند کرد.

«پنی وونگ»، وزیر امور خارجه استرالیا اظهار کرد: «۲۰۲۴ دارد تبدیل به مرگبارترین سال برای امدادرسان‌ها می‌شود.»

او گفت: «بعد از آنکه ارتش اسرائیل حمله ماه آوریل را به خودروهای سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی صورت داده و زومی فرانک کام، امدادگر استرالیایی و هم6کارانش را کشت استرالیا این ضرورت را عمیقا احساس کرد. غزه برای یک امدادگر مرگبارترین مکان در روی زمین است.»

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه امروز وارد سیصد و پنجاه و چهارمین روز خود شده است و در حالی که جنایات دشمن علیه غیرنظامیان همچنان ادامه دارد، رزمندگان مقاومت نیز در حال ضربه زدن به ارتش این رژیم در محورهای مختلف نبرد زمینی هستند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070301970
  • خبرنگار : 71415