کشف گنجینه تاریخی در گورستان

باستان‌شناسان با کاوش در یک گورستان باستانی واقع در لهستان مجموعه‌ای از آثار تاریخی کمیاب را کشف کردند.

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان هنگام کاوش در یک گورستان باستانی در لهستان به کشف قابل توجهی دست یافتند و ۱۶۰ اثر باستانی را کشف کردند که قدمت آنها به دوره نوسنگی و اوایل عصر برنز باز می‌گردد.

«انشنت اوریجینز» نوشت، قدمت گورستان تقریباً از قرن اول قبل از میلاد تا قرن دوم پس از میلاد را در برمی‌گیرد. در این گورستان ۲۳ گور، که در آن اجساد کامل در خاک دفن شده بودند به همراه چهار گور متعلق به اجسادی که سوزانده شده بودند، کشف شد.  

باستان‌شناسان در جریان سه فصل کاوش در «کاژیمیش ویلکا» شهری واقع در ۴۴ کیلومتری شمال شرقی «کراکوف» به این اکتشافات دست پیدا کردند.

یکی از گورهایی که در آن خاکستر دفن شده بود درحالی در اواسط ماه اوت سال جاری میلادی کشف شد که بقایای سوخته‌شده فرد داخل یک ظرف برنز رومی قرار داده شده بود.  

با اینکه قدمت دقیق این ظرف هنوز مشخص نیست اما اشیاء تاریخی مشابهی که در این مکان کشف شده‌اند به قرن یکم پیش از میلاد و قرن یکم میلادی تعلق دارند. کشف چنین اشیائی در لهستان بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد.

محققان پیش از آغاز مراحل مرمت این ظرف، بررسی‌های لازم را برای تعیین روش ساخت آن انجام خواهند داد. همچنین تحقیقات بیشتری درباره بقایای سوخته‌شده افراد کشف‌شده انجام خواهد شد تا سن و جنسیت آن‌ها مشخص شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403070201655
  • خبرنگار : 71631