اردن، راننده‌های بازداشت شده در اراضی اشغالی را بازگرداند

وزارت خارجه اردن اعلام کرد پس از پیگیری‌های متوالی، رژیم صهیونیستی ۲ راننده اردنی را که در جریان عملیات الکرامه بازداشت کرده بود، آزاد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه اردن صبح امروز دوشنبه اعلام کرد «مصلح العودات» و «حسین النعیمات» ۲ شهروند اردنی را که در عملیات گذرگاه الکرامه (پل ملک حسین) که تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد، توسط این رژیم بازداشت شده بودند، به اردن بازگرداند.

این ۲ شهروند اردنی در جریان عملیاتی که ۲ هفته پیش شهید «ماهر الجازی» در گذرگاه الکرامه علیه رژیم صهیونیستی اجرایی کرد و منجر به کشته شدن سه نیروی امنیتی این رژیم شد، به عنوان راننده همراه الجازی بودند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد این ۲ شهروند اکنون در اردن هستند و حالشان خوب است.

صبح دیروز، مقامات صهیونیستی تصمیم گرفتند این ۲ راننده‌ را آزاد کنند.

در همین زمینه، هیئت امور اسیران فلسطینی اعلام کرد دادگاه رژیم صهیونیستی، پس از تحقیقات بسیار، تصمیم گرفت العودات و النعیمات را آزاد کند. آن ۲ تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند اما تاکید کردند که هیچ اطلاعی از عملیات شهید الجازی نداشتند و این عملیات هیچ ارتباطی به آن ۲ نداشته است‌.

به نقل از خبرگزاری رسمی اردن(پترا)، نهم ماه میلادی جاری (سپتامبر) وزارت کشور اردن اعلام کرده بود در حال پیگیری وضعیت این ۲ راننده اردنی است که همچنان نزد رژیم صهیونیستی تحت بازجویی هستند.

این وزارتخانه اعلام کرده بود تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که عملیات الکرامه، عملیات فردی بوده است و راننده‌ها آزاد می‌شوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070201141
  • خبرنگار : 71592

برچسب‌ها