کلنگ ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز روستای سرگرانی نیکشهر به زمین زده شد

آئین کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه روستای سرگرانی بخش مرکزی نیکشهر امروز دوشنبه با حضور مجیب حسنی فرماندار، اعضای خانواده خوانساری خیر مدرسه ساز و جمعی از معتمدین و مردم محلی برگزار شد.

فرماندار شهرستان نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن قدردانی از نگاه ویژه خانواده نیک اندیش خوانساری در ساخت فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان و شهرستان نیکشهر اظهار کرد: با همت خانواده خوانساری و به یاد بود عرفان فرزند مرحوم این خانواده، مدرسه ۶ کلاسه عرفان پنج با زیر بنای ۳۵۰ متر مربع و اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال در روستای سرگرانی ساخته خواهد شد.

مجیب حسنی گفت: مدرسه عرفان پنج سومین مدرسه این خانواده در شهرستان نیکشهر و پنجمین مدرسه در سیستان و بلوچستان است که با نگاه توسعه محور دانش آموزان مناطق کم برخوردار را از نعمت فضای آموزشی مناسب بهره مند می‌کنند.

وی افزود: همچنین با همت و تامین مالی خانواده خوانساری، کلنگ حفر یک حلقه چاه آب شرب با اعتبار هشت میلیارد ریال برای مردم روستای سرگرانی به زمین زده شد.

فرماندار نیکشهر گفت: این شهرستان برای رسیدن به استاندارد هشت مترمربع سرانه فضای آموزشی کشور نیازمند ساخت حداقل یک‌هزار کلاس درس استاندارد با تجهیزات کامل در بخش‌های مرکزی، بنت و آهوران است که امیدواریم این امر توسط خیران و اعتبارات دولتی محقق شود.

روستای سرگرانی در ۱۵ کیلومتری شهر نیکشهر و از توابع دهستان مهبان بخش مرکزی نیکشهر است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070201138
  • خبرنگار :