شهادت یک مادر و ۴ فرزندش در ادامه جنایات اشغالگران در غزه/ تداوم بمباران محل اسکان آوارگان

جنگ غزه در حالی وارد سیصد و پنجاه و سومین روز خود شده است که اشغالگران کشتارهای خود در نوار غزه را تشدید کرده‌اند و این باریکه همچنان شاهد تجاوزگری ویرانگر است که تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار شهید و مجروح برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود با یک بالگرد نظامی مدرسه «خالد بن الولید» که محل اسکان آوارگان در اردوگاه «النصیرات در مرکز نوار غزه است را هدف قرار داد.

طبق گزارش رسانه‌های فلسطین، این حمله سه شهید؛ ازجمله یک کودک و یک زن و چندین زخمی برجای گذاشت.

خبرنگار الجزیره در «دیرالبلح» نیز گفت: بمباران منزلی در مجاورت بیمارستان شهدای الاقصی توسط جنگنده‌های رژیم اشغالگر پنج شهید از جمله ۴ کودک و تعدادی مجروح بر جای گذاشت.

شهدای حمله دیرالبلح یک مادر و چهار فرزند وی هستند.

تصاویر دلخراش از شهدای دیرالبلح

هفت تن نیز در جریان بمباران مدرسه «کفر قاسم» که محل اسکان آوارگان در اردوگاه «الشاطئ» در غرب غزه است، شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در شمال نوار غزه نیز در نتیجه بمباران خانه‌ای در نزدیکی تقاطع «نصار» در اردوگاه «جبالی»، تعدادی از فلسطینی‌ها شهید و مجروح شدند. این در حالی است که تیم‌های امدادی در حال جستجوی برای یافتن افراد مفقود در زیر آوار خانه تخریب شده ادامه می‌دهند.

اوضاع بحرانی آوارگان و قطعی اینترنت

همزمان با تداوم حملات آوارگان در جنوب نوار غزه به دلیل بارش شدید باران که به چادرهای فرسوده آنها نفوذ کرده و محتویات آنها را تخریب کرده است، شرایط غم‌انگیز و بحرانی را تجربه می‌کنند.

این شرایط دشوار وضعیت انسانی هزاران آواره را بحرانی کرده است؛ آوارگانی که از کمبود آب، غذا و دارو رنج می‌برند و علاوه بر آن هر لحظه با خطرات مختلف در نتیجه بمباران مداوم نوار غزه توسط اسرائیل مواجه هستند.

در همین راستا، شرکت مخابرات فلسطین (پالتل) از قطع خدمات اینترنتی در مناطق جنوب و مرکز نوار غزه به دلیل تجاوزات رژیم صهیونیستی خبر داد.

این شرکت در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: ما متأسفیم که به دلیل تجاوزات، قطعی خدمات اینترنتی در مناطق خان‌یونس و دیرالبلح را اعلام می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: کارکنان ما سخت کار می‌کنند تا خدمات اینترنت را در سریع ترین زمان ممکن برقرار کنند.

آوارگان در زیر باران

علی‌رغم این وضعیت بغرنج در نوار غزه، رژیم صهیونیستی درصدد تسلط بر توزیع کمک‌های بشردوستانه در راستای اهداف شوم خود است.

در همین راستا، روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای آینده راه‌های جایگزینی را برای توزیع کمک‌های بشردوستانه در شمال نوار غزه به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم ارائه خواهد کرد، تا حاکمیت غیرنظامی حماس در منطقه را از بین ببرد.

طبق گزارش این روزنامه، از جمله گزینه‌های مورد بررسی این است که خود ارتش رژیم صهیونیستی به جای سازمان‌های بین‌المللی کمک‌ها را توزیع کند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت ۳۵۳ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

همزمان با تداوم جنگ، جنبش حماس و رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر مذاکرات غیر مستقیمی را با میانجیگری آمریکا، قطر و مصر در دوحه و قاهره برگزار کردند اما این تلاش‌ها به دلیل مانع تراشی‌های نتانیاهو به سرانجام نرسید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070201114
  • خبرنگار : 71610