پولیانسکی: روسیه اطلاعی از «طرح صلح» مدنظر زلنسکی ندارد

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که روسیه با «طرح صلح» مدنظر ولودیمیر زلنسکی درباره بحران اوکراین آشنا نیست و برای بحث در مورد آن هم دعوت نشده است.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر گفته بود که «طرح پیروزی» برای اوکراین به طور کامل آماده شده است. در ماه اوت، زلنسکی اعلام کرد این طرح همچنین حاوی بسته قدرتمندی از اجبار برای روسیه برای پایان دادن به جنگ از طریق ابزارهای دیپلماتیک است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، در واکنش به سخنان زلنسکی خاطرنشان کرد که مسکو از ماهیت رژیم کی‌یف آگاه است، عملیات نظامی ویژه را ادامه می‌دهد و به تمام اهداف خود دست خواهد یافت.

در همین رابطه «دیمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک در پاسخ به اینکه آیا روسیه طرح مربوطه را دیده و آیا از آن برای گفت‌وگو درباره آن دعوت شده است، گفت: «خیر.»

این دیپلمات گفت: «درک آنچه در ذهن دیوانه‌ها می‌گذرد، برای ما سخت است. بنابراین ما نمی‌دانیم که زلنسکی در اینجا چه برنامه‌ای دارد و ابهام زیادی پیرامون حضور او در اینجا وجود دارد که چه چیزی قرار است پیشنهاد دهد یا ندهد.»

پولیانسکی تاکید کرد: «غرب باید از این کمپین روابط عمومی رئیس‌جمهور اوکراین که دوره او به پایان رسیده است، حمایت کند و موضوع اوکراین را در کانون توجه جامعه بین‌المللی قرار دهد. در حال حاضر این کار خیلی آسانی نیست، بنابراین برای آنها کار سختی است.»

اما و اگرهای فراوانی پیرامون طرح «پیروزی» زلنسکی در جنگ با روسیه وجود دارد. همزمان با اینکه «ولودیمیر زلنسکی» برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با «جو بایدن» در واشنگتن آماده سفر به آمریکا می‌شود، گفته است که قصد رونمایی از برنامه‌ای برای «پیروزی» در جنگ با روسیه را دارد، اما مشخص نیست این پیروزی چه معنایی دارد.

گفته می‌شود که برنامه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین شامل «امنیت اوکراین، روابطش با اتحادیه اروپا و ناتو، تداوم کمک‌های نظامی و اقتصادی و بازسازی اوکراین پس از جنگ» می‌شود.

روزنامه «تایمز» در گزارشی با اشاره به این نکات نوشت: «آمریکایی‌ها می‌گویند برخی از خطوط کلی این طرح را مشاهده کرده‌اند و آن را عملی می‌دانند. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این طرح کلی درباره چگونگی پایان جنگ اوکراین و آنچه از متحدانش می‌خواهد، است یا اینکه یک نقشه‌راه دقیق برای رسیدن به اهدافش می‌باشد.»

انتهای پیام  

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070200960
  • خبرنگار : 71402