• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070201257
  • خبرنگار : 71415

روسیه منتظر پاسخ غرب به هشدارهایش درباره حملات فرا مرزی اوکراین است

روسیه منتظر پاسخ غرب به هشدارهایش درباره حملات فرا مرزی اوکراین است

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد این کشور تا بعد از پایان نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل منتظر پاسخ‌های رسمی غرب به هشدار خود درباره تبعات مجاز دانستن حملات دوربرد اوکراین به خاک روسیه می‌ماند و پس از آن درباره این موضوع نتیجه‌گیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در مصاحبه‌ای گفت چنانچه اعضای ناتو به کی‌یف اجازه دست زدن به حملات با تسلیحات دوربرد به عمق خاک روسیه به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای را بدهند، خودشان تبدیل به شرکت‌کنندگان مستقیم جنگ علیه روسیه می‌شوند که این تبعاتی را در پی خواهد داشت.

پولیانسکی در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» در پاسخ به سوال درباره اینکه آیا متحدان غربی اوکراین تاثیرات و تبعات چنین تصمیم تحریک‌آمیزی را درک می‌کنند، تصریح کرد: «بیایید تا پایان نشست سطح عالی مجمع عمومی سازمان ملل منتظر بمانیم چون قرار است در این مدت نشست‌های زیادی برگزار و گمانه‌زنی‌ها و مذاکرات زیادی روی دهد. پس منتظر خواهیم ماند که ببینیم روند وقایع در طول این مذاکرات در آنجا چه شکلی به خود خواهند گرفت.»

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر به ناتو هشدار داد در صورتی که اجازه به استفاده اوکراین از تسلیحات دوربرد برای حمله به خاک کشورش را بدهد، اساسا تصمیم به ورود مستقیم این ائتلاف به جنگ در اوکراین گرفته است.

او اضافه کرد که با شرکت مستقیم کشورهای غربی در نبرد اوکراین، ماهیت این نبرد تغییر خواهد کرد و روسیه نیز در نتیجه آن مجبور به گرفتن تصمیمات جدید مطابق با تهدیداتی می‌شود که به وجود آمده‌اند.

روسیه پیش از این نیز بارها به غرب هشدار داده که با تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین علاوه بر مختل کردن روند حل‌وفصل جنگ، مداخله مستقیم در این جنگ کرده است. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اخیرا اظهار کرد هرگونه محموله‌های تسلیحاتی غربی برای اوکراین به منزله یک هدف مشروع حمله برای روسیه است.

به گفته لاوروف، آمریکا و ناتو نه فقط با تحویل تسلیحات به اوکراین بلکه همچنین با آموزش دادن به پرسنل نظامی اوکراین در کشورهایی همچون انگلیس، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر، دست به مداخله مستقیم در جنگ اوکراین زده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha