رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان عنوان کرد

ضرورت همراهی سه ضلع مثلث دانایی در آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان از معلم، مدرسه و خانواده به عنوان سه ضلع مثلث دانایی یاد کرد و خواستار همکاری خانواده‌ها با آموزش و پرورش استثنایی استان شد.

اشرف‌السادات داودالموسوی یکم مهرماه ضمن تبریک بازگشایی مدارس به فرهنگیان و دانش‌آموزان و جامعه‌هدف این اداره اظهار کرد: هماهنگی کامل بین این سه ضلح به بهبود آموزش در مدارس و خصوصاً رشد دانش آموزان با نیاز ویژه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال شروع مهر با میلاد پیامبر مهر و مهربانی حضرت خاتم(ص) و دانشمند یگانه و موسس مذهب جعفری امام صادق(ع) را به فال نیک می‌گیریم، ادامه داد: همان‌گونه که جهان با شروع بهار به تکاپو می‌افتد و همه‌چیز نو و تازه می‌شود مهر نیز تلاشی دوباره برای آموختن و دانایی است و مهر امسال که با ربیع‌الاول همراه شده خود بهاری همراه دارد که نویدبخش شروعی خوش‌یمن و با برکت است.

وی با تقدیر از تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان گفت: وظیفه ما بسی سنگین‌تر از معلمان دانش‌آموزان عادی است و مسئله‌ای که بی‌شک انگیزه و رغبت ما را در این راه بیشتر می‌کند وجود فرشتگانی معصوم است که خداوند به رسم امانت در اختیار ما قرار داده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان افزود: آنچه که برای آموزش کودکان این سرزمین اهمیت ویژه‌ای دارد تشکیل مثلث دانایی با سه ضلع معلم، مدرسه و خانواده می‌باشد و هرگاه این سه ضلع به‌طور کامل با هم هماهنگ بوده و نقش خود را به درستی ایفا کنند شاهد خواهیم بود که دانش‌آموزان ما شکوفا خواهند شد.

داودالموسوی به نقش مهم جامعه در آموزش دانش‌آموزان تصریح کرد: رویدادهای اخیر جامعه نشان داد که علم به تنهایی نمی‌تواند یک فرد را برای زندگی در اجتماع آماده سازد و یک دانش‌آموز باید با آموزش مهارت‌های زندگی به شهروندی آماده برای رویارویی با معضلات و چالش‌های موجود در اجتماع مسلح شود به‌ویژه که این دانش‌آموز دارای مشکلاتی باشد که سطح ارتباطی او و جامعه را باریک‌تر و محدودتر کند.

وی وعده داد: امسال با شعار برای ایران برای مدرسه زیباترین صحنه‌های اتحاد ایرانی را رقم خواهیم زد و برای اعتلای خود و فرزندان‌مان و آینده ایران عزیزمان از جان مایه خواهیم گذاشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان در پایان یادآور شد: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب، معلمان را سربازان گمنام نظام اسلامی دانستند مجاهدت در جبهه علم و دانش را سرلوحه کار خویش قرار می‌دهیم تا رهرو راستین سه‌هزار شهید استان و ۱۲۴ شهید فرهنگی و ۶۰۱ شهید دانش‌آموز استان سمنان باشیم.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان بیش از 950 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: ۶۷۰ دانش‌آموز استثنایی در ۱۹ مدرسه مستقل با ۳۹ کد واحد آموزشی و کلاس ضمیمه در این استان مشغول به تحصیل هستند.

 داودالموسوی افزود: همچنین ۲۸۰ دانش‌آموز با معلولیت‌های بینایی، شنوایی، جسمی‌حرکتی و اتیسم نیز به‌صورت تلفیقی در مدارس عادی در کنار سایر دانش‌آموزان از خدمات آموزشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070100714
  • خبرنگار :