برتری شریفی‌ها در مسابقات جهانی برنامه‌سازی دانشجویی ICPC

تیم دانشگاه صنعتی شریف موفق شد در مسابقه جهانی برنامه‌سازی دانشجویی ICPC عنوان قهرمانی منطقه غرب آسیا را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، در چهل و هشتمین دوره مسابقات جهانی ICPC که از ۲۵ تا ۳۰ شهریور در کشور قزاقستان برگزار شد، تیم دانشگاه صنعتی شریف موفق شد ضمن کسب جایزه برترین تیم منطقه غرب آسیا، در رده‌بندی این مسابقات بالاتر از دانشگاه‌های مطرحی همچون استنفورد، کمبریج، کرنل، کلمبیا، میشیگان، ایلینویز و مریلند قرار گیرد.

در این دوره از مسابقات، بیش از ۷۳ هزار دانشجو از ۳۴۰۰ دانشگاه مختلف از ۱۰۱ کشور جهان به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۴۱ تیم برتر به مسابقه فینال جهانی راه پیدا کردند. در مسابقه فینال جهانی، تیم‌های اول تا دوازدهم هر یک موفق به حل ۷ تا ۹ مسئله از ۱۲ مسئله مسابقه شدند و تیم دانشگاه صنعتی شریف نیز با حل ۷ مسئله و تنها به دلیل اختلاف زمانی در حل مسائل، به طور مشترک با چند دانشگاه مطرح از جمله هاروارد و آکسفورد در رتبه ۱۳‌ام قرار گرفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، اعضای تیم دانشگاه صنعتی شریف متشکل از؛ علی صفری، علیرضا کشاورز و امیرمحمد شاهرضایی، که در این مسابقه شرکت کردند. همچنین دکتر حمید ضرابی‌زاده به عنوان سرپرست و مربی تیم و محمد مهدی شکری به عنوان کمک‌مربی، تیم را همراهی ‌کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403070100709
  • خبرنگار :

برچسب‌ها