وزیر صهیونیست: حزب‌الله عقب‌نشینی نمی‌کند، بنابراین بخش دیگری از جنگ پیش روی ما است

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با بیان اینکه آنها نمی‌توانند منطقه شمالی را آنطور که هست رها کنند و حزب‌الله «داوطلبانه» از مرزهای شمالی خارج نخواهد شد، هشدار داد: «بنابراین، بخش دیگری از جنگ پیش روی ماست.»

به گزارش ایسنا، با تشدید درگیری میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و ادامه حملات تل‌آویو به فرماندهان و زیرساخت‌های حزب‌الله، تل‌آویو تقلا می‌کند تا به این گروه اولتیماتوم دهد که یا برای «عقب‌نشینی» از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی توافق کند یا وارد جنگ شود.

حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان از طریق منفجر کردن پیجرها و بیسیم‌ها در این کشور که چندین شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشت، تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش صهیونیستی را شدت بخشیده است. تل‌آویو نگران عملیات‌های تلافی‌جویانه جدی مقاومت لبنان است.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، در این میان، ایالات متحده برای به اصطلاح یک «راه‌حل دیپلماتیک» فشار می‌آورد که بر اساس آن، حزب‌الله موافقت کند نیروهای خود را به‌طور «داوطلبانه» به چندین مایل دورتر از مرز شمالی سرزمین‌های اشغالی فلسطین حرکت دهد و به سمت خطی که پس از جنگ سال ۲۰۰۶ بر سر آن توافق شده بود، برود.

مقامات صهیونیستی می‌گویند که این رایزنی‌ها به بن‌بست رسیده و زمان برای یافتن راه‌حلی غیر از جنگ برای توقف حملات فرا مرزی حزب‌الله در حال سپری شدن است و درگیری بین حزب‌الله و تل‌آویو در روز شنبه نیز در نزدیکی مرز ادامه یافت.

با ادامه تبادل آتش در این منطقه، رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن حملات حزب‌الله و فراهم کردن امکان بازگشت بیش از ۵۰ هزار صهیونیست که شمال را تخلیه کرده‌اند، تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته است، وضعیتی که این رژیم آن را از دست دادن «حاکمیت» می‌داند. از این‌رو، کابینه در اوایل هفته گذشته، آن را به اهداف رسمی خود در جنگ اضافه کرد.

نیر برکات، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفت: ما نمی‌توانیم شمال را آن‌طور که هست رها کنیم. من فکر نمی‌کنم که حزب‌الله داوطلبانه عقب‌نشینی کند. بنابراین بخش دیگری از جنگ پیش روی ماست.

وال استریت ژورنال ادامه داد: اما مقامات اسرائیلی در مورد اعلام جنگ علنی علیه حزب‌الله محتاط بوده‌اند. تاکنون، اسرائیل و حزب‌الله بر اساس قوانین غیررسمی جنگیده‌اند که مشخص می‌کند این ۲ کجا می‌توانند حمله کنند، از چه نوع سلاح‌هایی می‌توانند، استفاده کنند و آیا غیرنظامیان هدف قرار می‌گیرند یا نظامیان. اما حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت فراتر از این به اصطلاح قوانین بازی بوده است.

به‌دنبال آنکه تل‌آویو، بازگشت صهیونیست‌ها به مناطق شمالی را جزو اهداف اعلام کرد، یک سری حملات تروریستی بزدلانه از سوی رژیم صهیونیستی از طریق منجر کردن پیجرهای آلوده به مواد منفجره و بعد انفجار بیسیم‌ها در سراسر لبنان رخ داد که جان ده‌ها تن از جمله چند کودک را گرفت و رژیم صهیونیستی بعد از آن حملات گسترده‌ای به جنوب لبنان کرد و جان ده‌ها تن دیگر را گرفت.

مقامات آمریکایی می‌گویند دولت بایدن به شدت نگران خطر جنگ همه‌جانبه بین رژیم صهیونیستی و لبنان است اما امیدوار است از فشار نظامی فزاینده تل‌آویو بر حزب‌الله برای دستیابی به یک توافق دیپلماتیک برای بازگرداندن غیرنظامیان به خانه‌هایشان در هر ۲ طرف مرز لبنان و اراضی اشغالی استفاده کند.

آکسیوس هم در گزارشی نوشت رژیم صهیونیستی و ایالات متحده هر ۲ به دنبال راه‌هایی برای جدا کردن حزب‌الله از حماس هستند و با وجود ماه‌ها تقلای دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، حزب‌الله دست از حمایت از مقاومت فلسطین نکشیده و با هیچ توافقی که جدای از آتش‌بس غزه باشد، موافقت نکرده است و نمی‌پذیرد که نبرد کنونی با رژیم صهیونیستی را قبل از برقراری آتش‌بس در غزه متوقف کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070100703
  • خبرنگار : 71443