سرکشی از خانواده شهید فرهنگی سمنان در اولین روز سال تحصیلی جدید

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی اداره‌کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسوولان استان همزمان با اولین روز مهر و بازگشایی مدارس، با حضور در منزل شهید والامقام احمد فیروزبخت با این خانواده شهید فرهنگی دیدار کردند.

سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان در دیدار با خانواده این شهید فرهنگی که با حضور سیدمحمد نبویان معاون برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی اداره‌کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، دکتر احمد همتی نماینده پیشین مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، محمد همتی مدیرکل پیشین آموزش و پرورش سمنان و جمعی از معاونان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش انجام شد اظهار کرد: یاد شهدا موتور محرکه جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان  ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس‌ و یاد و خاطره سه‌هزار شهید استان به‌ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان اظضافه کرد: جای بسی خرسندی است که کلام شهدا و نام خوش آن‌ها همه‌جا سر زبان‌ها افتاده است.

وی با بیان اینکه صبر خانواده شهدا کمتر از شهادت نیست افزود: همه ما به‌نوعی در برابر شهدا مسئول هستیم. تمام مسئولان و مردم جامعه، دِینی از شهدا بر گردن‌ داریم که باید آن را به خانواده شهدا ادا کرده و قدردان آن‌ها باشیم.

وزیری با بیان اینکه باید در تکریم خانواده شهدا و ایثارگران پیش‌قدم شد تأکید کرد: به برکت خون شهدا، نهال انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دو کلمه شهادت و ولایت باعث سرزندگی جامعه است گفت: به استناد فرمایش مقام معظم رهبری، هویت واحده «امت اسلامی» نباید فراموش شود و همه باید برای تحقق این هدف متعالی، متحد، منسجم و یکپارچه باشیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: امروزه همه در سایه‌سار شهدا زندگی می‌کنیم و معتقدیم که یاد شهدا موتور محرکه جامعه است و شعله انقلاب و ولایت به ارمغان خون شهدا زنده است .

وی با گرامیداشت شهید احمد فیروزبخت اظهار کرد: معلمان شهید و خصوصا شهید احمد فیروزبخت در واقع الگو و اسوه حسنه دانش‌آموزان امروز هستند.

فیروزبخت برادر شهید احمد فیروزبخت نیز در این دیدار به ویژگی‌های فردی ازجمله مردم‌داری و رازداری شهید اشاره و تأکید کرد: شهید فیروزبخت، سیر مطالعاتی زیادی داشت  و علاوه بر این‌که خودش اهمیت فراوانی برای کتاب و کتاب‌خوانی قائل بود دیگران را به این امر توصیه و تشویق می کرد.

وی گفت: این شهید در راستای نشر کتاب و هدایتگری نسل نوجوان و جوان کشور نیز در مسیر امامت و ولایت تلاش زیادی در دوران کوتاه عمر خود داشت.

دکتر همتی از رزمندگان دفاع مقدس و نماینده پیشین مردم سمنان نیز در ابتدای این دیدار ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت‌سال دفاع مقدس به‌عنوان هم‌رزم شهید به بیان خاطراتی از شهید محمود اخلاقی و شهید فیروزبخت در دوران جنگ و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن‌ها پرداخت.

 شهید فیروزبخت نهم مهر ۱۳۳۴ در شهرستان سمنان به دنیا آمد و تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. وی کارمند آموزش و پرورش بود.

وی در سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و سپس صاحب یک پسر و یک دختر شد. در ادامه به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیست‌وهشتم آبان ۱۳۶۲ در پنجوین عراق به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۵ پس از تفحص در گلزار شهدای امامزاده اشرف سمنان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070100579
  • خبرنگار :