نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

دانش‌آموزان به فکر آبادانی خوزستان باشند

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هنوز آثار عقب‌ماندگی جنگ در خوزستان وجود دارد و شاید هیچکس به جز بچه‌های خوزستان به فکر این استان نباشد و این بچه‌های خوزستان باید تلاش کنند و این عقب ماندگی را جبران کنند و به فکر آبادانی شهر و استان خود باشند.

آیت‌الله محسن حیدری در آیین آغاز سال تحصیلی که امروز (اول مهرماه) در دبیرستان زنده‌یاد رحیم‌زاد در کیانشهر اهواز برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس اظهار کرد: بر اساس اولین سوره‌ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، برای طی کردن راه صحیح انسانیت و ولایی باید راه علم و معرف و دانش و پرورش را در پیش بگیرد. آیه اقرا باسم ربک الذی خلق اولین دستور خداوند به پیامبر و امت اسلامی است و امت اسلامی برای پیشرفت و بزرگ شدن باید از راه علم وارد شود اما این خواندن باید در چارچوب خدایی باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اگر قرائت به اسم رب باشد انسانیت معنویت، عدالت، مهر و محبت، خدمت و پیشرفت حاصل می‌شود و در غیر این صورت تقلب، چپاول‌گری، کشتن انسانیت، ظلم و ستم رخ می‌دهد.

حیدری عنوان کرد: کسی که قرائتش به اسم رب باشد مانند شمع می‌سوزد و برای دیگران روشنایی ایجاد می‌کند و در غیر این صورت این فرد به کسی تبدیل می‌شود که صدها هزار نفر را بکشد یا بمب‌های ضعیف‌شده هسته‌ای را در غزه بیندازد یا پیچرهایی که در دست زنان و کودکان در خانه است، منفجر شود.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس گفت: خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور در تمام اقشار و طبقات از جمله دانش‌آموزان و فرهنگیان، شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و به کربلای ایران معروف شده است. امیدواریم دانش‌آموزان خوزستان عالم، فرهیخته و متعهد در راه توسعه علم، معرفت و انسانیت باشند و ایثارگر بار بیایند.

وی عنوان کرد: هنوز آثار عقب‌ماندگی جنگ در خوزستان وجود دارد و شاید هیچکس به جز بچه‌های خوزستان به فکر این استان نباشد و این بچه‌های خوزستان باید تلاش کنند و این عقب ماندگی را جبران کنند و به فکر آبادانی شهر و استان خود باشند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعیین شعار سال تحصیلی امسال به نام مهر محمدی گفت: مهر محمدی یعنی در عمل مهر و محبتی که پیامبر(ص) در پیش گرفته بود و بر اساس آن انسان‌ها را تربیت کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070100281
  • خبرنگار : 50225