مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان:

دانشنامه دفاع مقدس شناسنامه لرستان در جنگ تحمیلی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: دانشنامه دفاع مقدس مستند، مستدل و شناسنامه استان در هشت سال جنگ تحمیلی است.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای یک سند دفاع مقدس با صلیب سرخ رایزنی شده تا یک سند آزاده را به ما بدهد.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ هزار سند متقن در لرستان موجود است، افزود: همچنین ۹۱۵ گیگابایت فیلم، ۲۸۸ ساعت فایل صوتی و ۱۱۰۰ سند تفکیک شدند و مهر تائید خورده و به تهران ارسال شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از جمع‌آوری دانشنامه دفاع مقدس در استان خبرداد و با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها نظیر کوهدشت کار جلو رفته است، بیان کرد: دانشنامه دفاع مقدس برای مقالات و کارهای علمی نیازمند اعتبارات است و با تالیف چندین کتاب تفاوت دارد.

رشیدی با اشاره به اینکه دانش‌نامه دفاع مقدس مستند، مستدل و شناسنامه این استان در هشت سال جنگ تحمیلی است، گفت: آستان قدس رضوی ۴۰۰ میلیارد تومان به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کشور کمک کرده است و نیاز است استان نیز برای این پروژه نیز اعتباری در نظر بگیرد.

وی در ادامه از اجباری شدن دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها خبر داد و یادآور شد: قرار شد روسای دانشگاه‌ها افرادی را برای تدریس این دو واحد در دانشگاه‌های استان به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070100039
  • خبرنگار : 50177