همزمان با هفته دفاع مقدس؛

کلینیک شبانه‌روزی ارتش در قوچان به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، کلینیک شبانه‌روزی آساک در قوچان افتتاح و بهره‌برداری شد.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در آئین بهره‌برداری از کلینیک شبانه‌روزی آساک متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر قوچان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گرچه مرکز درمانی قوچان سال‌ها خدمت‌رسانی می‌کرد ولی تجهیزات و مکان مناسبی را که باید به مردم و یک تیپ متحرک هجومی خدمات ارائه می‌داد، نداشت.

وی افزود: حدود ۶ ماه قبل اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش تلاش کرد با تجهیز این مرکز درمانی، مکانی درخور شأن مردم عزیز شود که در همین راستا دستگاه‌های به‌روز و مجهز در این مکان پیش‌بینی شده و نیروی متخصص موردنیاز نیز پیش از این فراهم شده بود. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم تجهیزاتی که در این شهر دچار کمبود است یا خدماتی که پیش از این توسط بخش خصوصی به مردم ارائه می‌شده را، تحت عنوان هدیه‌ای از طرف نیروی زمینی به مردم عزیز قوچان و به یاد دوران دفاع مقدس و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اعطا کنیم. 

  بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی ارتش در قوچان ساخته می‌شود

سرهنگ پزشک شهباز زارعی، رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش نیز در ادامه بیان کرد: وفای به عهد لذت‌بخش‌ترین کار برای یک مسئول است و پس از قول ۶ ماه پیش به مردم شریف قوچان برای تجهیز یک مرکز درمانی از ارتش، این امر امروز محقق شد. 

وی افزود: در این کلینیک شبانه‌روزی تمامی دستگاه‌های موردنیاز  که باید یک مرکز درمانی داشته باشد فراهم شد و در آینده نیز یک دستگاه سی‌تی‌اسکن برای مردم شریف قوچان و خانواده بزرگ نیروهای مسلح نصب و راه‌اندازی می‌شود. 

زارعی تصریح کرد: تمام تخصص‌های ممکن از جمله داخلی، قلب، زنان، عفونی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، خدمات آزمایشگاهی و هر آن چیزی که یک مرکز درمانی باید داشته باشد، فراهم شده و در آینده کامل نیز خواهد  شد. 

وی با بیان این نکته که نیروی زمینی ارتش بزرگ‌ترین مرکز درمانی کل نیروهای مسلح در کشور را دارد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۲۷ نقطه کشور خدمات بهداشت و درمان را ارائه می‌کند. 

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش افزود: کلینیک شبانه‌روزی آساک شهر قوچان با مساحت ۱۸۰۰ مترمربع زیربنا و بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی مدت ۶ ماه احداث شده است و با توجه به این‌که مردم و ارتش جدا از یکدیگر نیستند، خدماتی که این مرکز شبانه‌روزی ارائه می‌دهد شامل عموم مردم قوچان و شهرهای همجوار و جامعه نیروهای مسلح است.

وی در پایان، از ساخت و تجهیز  یک بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مجهز در شهرستان قوچان خبر داد و تصریح کرد: این موضوع در طرح‌های آتی نیروی زمینی ارتش قرار دارد. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403063120080
  • خبرنگار : 50253