دری نجف‌آبادی:

همه نسبت به مسائل امنیتی و بین المللی مسئول هستیم

خطیب جمعه اراک گفت: مسائل امنیتی بر هر چیزی ارجحیت دارد و همه نسبت به مسائل امنیتی و بین المللی مسئول هستیم.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۳۰ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه حقیقت انسان به روح انسان بر می‌گردد، اظهار کرد: ذکر و یاد خداوند عامل تمام موفقیت‌های انسان در دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) افزود: پیامبر اسلام به این جهان آمد که قلب‌های ما را احیا کند تا قلبی پاک داشته باشیم. پیامبر به ما آموخت که قلب پاک از عشق و ایمان به حق بدست می‌آید. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع)، معلمان و زمینه‌سازان وحدت جهان اسلام بودند و تاکید داشتند بایستی بین مسلمانان وحدتی ناگسستنی به وجود بیاید. 

وی با بیان اینکه تفرقه در امت اسلامی بزرگترین مصیبت است، گفت: وحدت امت اسلامی، عامل افتخار و سربلندی است. امروزه در این جنگ با صهیونیست‌ها و استکبار مشخص شده که مسلمانان تا چه حد نیاز به وحدت دارند. 

امام جمعه اراک اضافه کرد: بر همین اساس تفرقه بوده است که انگلیسی‌ها، اسرائیل را به وجود آورده‌اند تا کشورهای اسلامی را غارت کنند و بین مسلمانان تفرقه بیندازد. 

وی با بیان اینکه مسلمانان در همه جای دنیا حضور دارند گفت: اکثریت مردم در ۶۰ کشور جهان مسلمانان هستند و بیش از ۴ میلیون مسجد در جهان وجود دارد. اگر ما مسلمانان در سراسر جهان، وحدت کلمه داشته باشیم، صهیونیست‌ها و مستکبران را شکست خواهیم داد.  

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه وحدت، یک استراتژی و نقشه راه و یک ضرورت در دنیای اسلام است، افزود: آنهایی که دانسته یا ندانسته به تفرقه و فرقه‌گرایی دامن می‌زنند به اسلام خیانت می‌کنند. 

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: کارنامه پرافتخار دفاع مقدس یک سرمایه بزرگ است و نشان دهنده سربلندی و افتخار ماست. دفاع مقدس نشان داد که ملت مسلمان ایران از مرگ و شهادت نمی‌ترسند.

امام جمعه اراک با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در لبنان گفت: به مردم شریف لبنان و سید حسن نصرالله بابت این اتفاقات تسلیت می‌گوییم و از طرفی بابت این مقاومت، تبریک می‌گوییم. 

دری نجف آبادی تصریح کرد: صهیونیست‌ها خیال می‌کنند با این کارها به آرزوهای خود می‌رسند در حالی که با این کارها عزم مردم و جبهه مقاومت و حزب الله برای شکست اسرائیل، مصمم‌تر می‌شود. 

وی با تاکید بر هوشیارتر شدن دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی افزود: ملت‌های مسلمان باید به پا خیزند و وزارت خارجه و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما به صورت ویژه به این موضوع وارد شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ما در دوران حساسی زندگی می‌کنیم و اگر دچار غفلت شویم، دشمنان به احدی رحم نخواهند کرد. مسائل امنیتی بر هر چیزی ارجحیت دارد و همه نسبت به مسائل امنیتی و بین المللی مسئول هستیم. 

وی با اشاره به بازگشایی مدارس نیز اظهار کرد: بزرگترین پروژه حال حاضر کشور، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌هاست. ما باید هزاران هزار سلیمانی و مطهری و ... برای اسلام تربیت کنیم. ما در تمامی زمینه‌ها نیاز داریم تا قله‌های بلند را فتح کنیم. 

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403063019578
  • خبرنگار : 50598