گفتگوی نبیه بری با ماکرون؛ «جنایت رژیم صهیونیستی یک جنایت جنگی است»

رئیس پارلمان لبنان و رئیس‌جمهور فرانسه درجریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درخصوص عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در خاک این کشور به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش ایسنا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه طی این تماس تلفنی عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در خاک این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، نبیه بری درجریان این گفت‌گوی تلفنی خاطرنشان کرد که جنایت رژیم صهیونیستی در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و به‌مثابه یک جنایت جنگی است.

رئیس پارلمان لبنان همچنین تاکید کرد جامعه جهانی باید قبل از آنکه دیر شود رژیم صهیونیستی را برای توقف تجاوزات خود علیه غزه و لبنان تحت فشار قرار دهد.

امانوئل ماکرون نیز طی این تماس تلفنی شهادت  اشخاصی که طی ۲ روز گذشته در تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان شهید شدند را تسلیت گفت.

رئیس‌جمهور فرانسه بر حمایت کشورش از لبنان درراستای پشت سر گذاشتن شرایط کنونی تاکید کرد.

پیش از این نجیب میقاتی، وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد: از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا برای بررسی موضوع انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، جلسه فوق‌العاده برگزار کند.

وی افزود: مردم ما در جنوب لبنان بیش از ۱۱ ماه است که در شرایط جنگی به سر می‌برند و دشمن صهیونیستی، تمامی قوانین بین‌المللی را به سخره گرفته است.

منابع خبری عصر چهارشنبه از وقوع انفجارهای جدید در ضاحیه جنوبی بیروت و مناطق دیگر لبنان همانند عملیات رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه در این کشور خبر دادند.

حزب‌الله لبنان پیشتر اعلام کرد به‌رغم اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، به پشتیبانی از مردم و مقاومت غزه ادامه می‌دهد.

پیشتر فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان از افزایش شمار شهدای انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر حزب الله در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ۳۷ نفر خبر داد.

وزیر بهداشت لبنان همچنین تصریح کرد انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان همچنین ۲۹۳۱ زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062919242
  • خبرنگار : 71588