• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071008332
  • خبرنگار : 71610

درخواست رئیس پارلمان لبنان برای لغو محاصره هوایی کشورش

درخواست رئیس پارلمان لبنان برای لغو محاصره هوایی کشورش

رئیس پارلمان لبنان در اظهاراتی خواستار لغو محاصره هوایی کشورش توسط رژیم صهیونیستی و کمک به آوارگان شد.

به گزارش ایسنا، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان ضمن تشکر مجدد از کشورهای عربی و کشورهای دوست که ابتکار ارسال کمک‌های فوری را بر عهده گرفتند، از سازمان ملل خواست تا پل هوایی را برای ارسال کمک‌های امدادی به لبنان ایجاد کند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط همچنین خواستار شکستن محاصره هوایی تحمیل شده توسط رژیم صهیونیستی بر لبنان شد.

نبیه بری در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد ارتباطات او با حزب‌الله لبنان و توافقاتش با «سید حسن نصرالله» دبیرکل شهید این جنبش همچنان پای بر جا خواهد بود و کشورش اجازه هیچگونه دیکته خارجی در خصوص انتخاب رئیس‌جمهور را نخواهد داد.

وی در این باره گفت: من با حزب‌الله در ارتباط هستم و توافق من با نصرالله همچنان به قوت خود باقی خواهد بود و بار دیگر بر عدم مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان تاکید می‌کنیم؛ چرا که این موضوع یک امر حاکمیتی است و اجازه هیچ‌گونه دیکته‌ای را نخواهیم داد.

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: کشورش به توافقاتی که میان لبنان و «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی درباره روندی که با آتش‌بس با اسرائیل و اجرای قطعنامه بین‌المللی ۱۷۰۱ منتهی خواهد شد، پایبند است.

نبیه بری با هرگونه گره زدن موضوع آتش‌بس به روند انتخابات ریاست جمهوری مخالفت و تاکید کرد: موضوع انتخابات ریاست جمهوری لبنان به کسی ارتباط ندارد و دخالت در این موضوع جایز نیست زیرا یک موضوع حاکمیتی است و اگرچه ما از هرگونه کمکی استقبال می‌کنیم، اما هرگونه مداخله و تلاش برای دیکته کردن دیگران را رد می‌کنیم.

نبیه بری با اشاره به دیدارهای مهم خود با وزیر خارجه فرانسه، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان و ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش این کشور تصریح کرد: ما موضع لبنان را مبنی بر پایبندی به مفاد درخواست ۱۰ کشوری که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در لبنان شده‌اند و همچنین اجرای فوری قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت را مطابق با توافقی که با نماینده آمریکا صورت گرفته است، مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر انطباق مواضع خود با نجیب میقاتی و ارتباط با حزب‌الله لبنان گفت: ارتباطات ما با حزب‌الله ادامه خواهد داشت و حزب‌الله با رویکردهای ما فاصله چندانی ندارد، ضمن آنکه ابتکاری که قبلا ارائه کردم و با سید حسن نصرالله نیز به تفصیل در خصوص آن توافق کرده بودیم، همچنان به قوت خود پای بر جاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha