اخبار سیاسی ۲۸ شهریور؛ تکذیب شهادت اعضای سپاه در لبنان/انتخاب ۲ استاندار

«تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴»،‌ «انتخاب استانداران کردستان و کهگیلویه و بویر احمد»، «واکنش‌ها به حادثه تروریستی در لبنان» و «تجلیل از مدال‌آوران کشتی» از موضوعات مهم خبری بیست‌وهشتم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تعلیق این مصوبه شد. 

احسان عظیمی‌راد در این نامه با اشاره به اینکه حجم بسیار زیادی از دانش‌آموزان و والدین درخصوص مصوبه ناعادلانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاثیر قطعی معدل اعتراض دارند،‌  افزود: بررسی کارشناسی نمایندگان ملت و کارشناسان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشان می‌دهد این مصوبه نه استرس را کاهش داده، نه مافیای کنکور را کنترل نموده و نه عدالت آموزشی را به طور مشهود محقق نموده است.

****

در پی حادثه تروریستی دیروز در لبنان، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست که از هیچ امکانی برای پیشبرد اهداف غیرانسانی خود فروگذار نمی‌کنند و تصریح کرد: اینکه از ابزارهایی که به شکل مرسوم برای ارتقای آسایش و رفاه حال بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور و نابودی علیه کسانی که نگاه آنها با ما همسو نیست، استفاده شود، گواه سقوط انسانیت و غلبه خوی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان گفت که تروریسم و کشتار افراد بی‌گناه بخش جدایی‌ناپذیر از ماهیت منحوس رژیم صهیونیستی است. همچون گذشته در کنار مردم لبنان هستیم..

 محمدباقر قالیباف همچنین در پیام‌های جداگانه‌ای به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان  از تمام کشورها و ملت‌های جهان خواست این تجاوز جنایتکارانه را به شدت محکوم نمایند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای ارائه هرگونه کمک و مساعدت به دولت و مردم عزیز لبنان آمادگی کامل دارد.

در جلسه امروز شورای نگهبان هم آیت‌الله احمد جنتی  عنوان کرد: اقدام ددمنشانه رژیم غاصب اشغالگر صهیونیستی که باعث به شهادت رسیدن و مجروح شدن جمعی از مردم بی‌گناه لبنان شد، بار دیگر ماهیت و خوی غیرانسانی این رژیم غیرقانونی را به اثبات رساند.

در همین ارتباط و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در یادداشتی به زبان انگلیسی در فضای مجازی نسبت اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان واکنش نشان داد و بر ضرورت توقف ماشین جنگی این رژیم تاکید کرد. 

عباسعلی کدخدایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس علیه لبنان در تعارض آشکار با اصل تفکیک است. سازمان‌های بین‌المللی و در رأس آنها ملل متحد نباید در قبال این دست جنایات کورکورانه سکوت کنند. عدم اقدام بازدارنده و عدم مجازات این رژیم، دنیا را در سرنوشت نامعلومی قرار می‌دهد. ماشین جنگی صهیونیست‌ها باید اکنون متوقف شود.

در پی خبرسازی برخی رسانه‌ها مبنی بر شهادت اعضای سپاه پاسداران در لبنان در ماجرای حمله تروریستی با پیجرها، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تکذیب این اخبار اعلام کرد: برخلاف شایعات بعضی رسانه‌ها و حساب‌های فضای مجازی، هیچ کدام از نیروهای سپاه پاسداران در حمله تروریستی اخیر که از طریق پیجرها در لبنان صورت گرفت، به شهادت نرسیده است.

واکنش های دیگر در پی حمله تروریستی اخیر در لبنان را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!

سالک: جهان بشریت باید علیه اسرائیل بسیج شود

خضریان: عملیات تروریستی صهیونیست‌ها در لبنان از مصادیق اقدام به کشتار دسته‌جمعی است

سیاوشی: تحریم کالاهای اسرائیلی تنفر از این رژیم را نشان خواهد داد

هشدار ۲ نماینده مجلس نسبت به استفاده از تجهیزات «شرکت موتورولا»

عزیزی: دستگاه دیپلماسی مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را در اولویت قرار دهد

کمالی پور: مسلمانان جهان کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کنند

رهبر: کشورهای اسلامی ناخواسته بخشی از منابع مالی رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند

اخلاقی امیری: مرد و زن هدف حملات رژیم صهیونیستی خواهند بود

کوثری: تحریم کالاهای صهیونیستی یک اولویت است/کشورهای آزادیخواه به سمت خودکفایی بروند

کشورهای اسلامی از شرکت‌های تحت نفوذ رژیم صهیونیستی خرید نکنند

اکرمی: ذات، جنس و هویت وجودی صهیونیست‌ها خیانت و جنایت است

****

سخنگوی دولت چهاردهم از انتخاب استانداران کردستان و کهگیلویه و بویر احمد خبر داد و گفت: آقای آرش زره تن لهونی از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان و آقای یدالله رحمانی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویر احمد انتخاب شدند.

نخستین نشست خبری فاطمه مهاجرانی به عنوان سخنگوی دولت نیز قرار است سه‌شنبه هفته آینده - سوم مهرماه - برگزار شود که در این نشست به پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها پاسخ خواهد داد و مواضع دولت درباره مسائل روز کشور را نیز تشریح خواهد کرد.

****

پیش از ظهر امروز، محمدباقر قالیباف طی مراسمی که در فدراسیون کشتی برگزار شد، از مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس و قهرمانان مسابقات نوجوانان و جوانان جهان، از قهرمانان این ورزش تجلیل کرد.

صادق بیت سیاح قهرمان رشته پرتاب نیزه در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ که به بهانه شادی با پرچم حضرت ام البنین (س) مدال طلایش با اعلام دیسکالیفه شدن از سوی مسئولان برگزاری مسابقات، پس گرفته شد، از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از اظهارات خود در این مراسم تاکید کرد: ورزش حتماً بدون شک یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم ما است ولی ما مسئولان و سیاستگذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است؛ باید باور کنیم که امروز در دنیا وقتی از پیشرفت حرف شده می‌شود، یکی از شاخص‌ها و نمادهای آن حضور در عرصه‌های بین‌المللی و میزان موفقیت کشورها در این عرصه است و امروز تجربه و علم این را ثابت کرده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403062818680
  • خبرنگار : 71381