مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

دانش‌آموزان ‌باید در مدارس سبک زندگی را یاد بگیرند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه مدرسه مجموعه کاملی از تعلیم و تربیت است، گفت: آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی باید در مدارس به دانش‌آموزان ارائه شود.

عبدالله حبیبی در آیین جشن و زنگ جوانه‌ها (متوسطه اول) که امروز (۲۸ شهریورماه) در دبیرستان متوسطه اول شاهد شهید حکیم اهواز انجام شد، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های فردی، مهارت‌های اجتماعی و بسیاری از چیزهای کوچک و ظریف که شاید برای ما مهم نباشد باید به دانش‌آموزان ارائه شود. باید به دانش‌آموز آموزش داده شود که وقتی یک نفر دارد از او نقد می‌کند تحمل شنیدن داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بعضی از دانش‌آموزان در دوره متوسطه دوم به مدرسه نمی‌روند و می‌گویند خودمان به آموزشگاه می‌رویم و درس می‌خوانیم در حالی که مدرسه تنها برای آموزش درس نیست. یک فرد ۱۲ سال به مدرسه می‌رود و نظم و زندگی را در این محیط یاد می‌گیرد. ما نظم و انضباط و سخت‌کوشی را از معلمان یاد گرفتیم و دانش‌آموزان نیز قطعا از معلمان‌شان الگوبرداری می‌کنند. بخشی از این آموزش‌ها در خانواده و تکمیل آن در مدرسه‌ها اتفاق می افتد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: مدرسه صرفا یک مکان آموزشی نیست و هویت ملی، مذهبی و فرهنگ ایثار و شهادت، شجاعت و ایستادگی در مقابله با باطل، طرفداری از حق و فراموش نکردن فرهنگ خود را در این محیط یاد می گیریم. دانش‌آموز باید بداند که چه کسانی شهید شده‌اند تا امروز امن نشسته‌ایم. غزه را ببیند که دانش‌آموزان آن یک مدرسه برای تعلیم و تربیت ندارند اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانش‌آموزان با آرامش نشسته‌اند و امروز را جشن می‌گیرند، بنابراین باید نگاهمان به مدرسه این گونه باشد.

حبیبی بیان کرد: باید دانش‌آموز خودساخته و آماده برای زندگی تربیت شود تا بداند در آینده چگونه با همسرش رفتار کند. در دوره متوسطه دوم دانش‌آموزان کتاب‌هایی در مورد سبک زندگی و نحوه نگهداری از محیط زیست دارند و این مطالب را در مدرسه یاد می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مدرسه مجموعه کاملی از تعلیم و تربیت است، افزود: دانش‌آموز باید مطالعات فرهنگی و سواد رسانه‌ای هم داشته باشد که همه این موارد باید در مدرسه آموزش داده شوند.

انتهای  پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062818209
  • خبرنگار : 50225