در استانه بازگشایی مدارس

عملیات ‌ایمن‌سازی‌ معابر اصلی در شهر سنندج اجرا شد

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سنندج گفت: عملیات ایمن‌سازی محدوده مدارس و دانشگاه‌ها در راستای استقبال از مهر در سنندج اجرا شد.

امیر جمشیدنژاد در گفت و گو با ایسنا، از اجرای عملیات ایمن‌سازی محدوده مدارس و دانشگاه‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی در سنندج خبر داد و اظهار کرد: هرسال در آستانه بازگشایی مدارس و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای طرح استقبال از مهر، اقداماتی به منظور کاهش و روانسازی ترافیک و ایمن سازی مقابل مدارس انجام می‌شود.

وی افزود: ایمن سازی معابر اصلی در محل تردد دانش آموزان و کاهش تصادفات مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سنندج، در همین راستا ۵۰۰ مترمربع اجرای خط‌کش دو جزیی گذرگاه عابر پیاده، ۲۰۰ مترمربع رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها در محدوده مدارس و مراکز آموزشی، انجام عملیات سرعت‌کاه آسفالتی در محدوده ۱۳ مدرسه و مرکز اموزشی، نصب و تکمیل ۵۰ مورد تابلو علائم مدارس، نصب ۳۱ مورد تجهیزات ترافیکی در راستای اشکارساز در سطح شهر انجام شده است.

جمشیدنژاد از تنظیف و شست‌شوی رنگ‌آمیزی خطوط عابر پیاده و سرعت‌کاه‌ها در ۶۵ نقطه در سطح شهر خبر داد و گفت: رنگ آمیزی سرعت‌کاه‌های سطح شهر، ترمیم، بازسازی و شستشوی چراغ راهنمایی و تجهیزات ترافیکی از دیگر اقدام‌های شهرداری سنندج در آستانه سال تحصیلی جدید بوده است.

وی در ادامه از والدین دانش‌آموزان خواست اگر کودکان‌شان را با خودرو شخصی به مدرسه می‌برند از پارک کردن خودرو در جلو درب مدارس خودداری کنند و افزود: شهروندان از از ناوگان حمل ونقل عمومی برای تردد آسان در مهر ماه استفاده کنند و اگر فاصله مدرسه تا خانه کوتاه است فرزندانشان را به پیاده رویی تشویق کنند.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سنندج با تاکید براینکه استفاده از سرویس مدرسه بهترین راهکار در کاهش ترافیک است، عنوان کرد: شهروندان از توقف و پارک دوبل خودرو در جلو مدارس خودداری و دانش آموزان از گذرگاه عابر پیاده عبور کنند.

دقت در عبور از معابر اصلی، استفاده از پل هوایی و خودداری از بیرون آوردن دست و سر از ماشین در حال حرکت از دیگر توصیه‌های رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سنندج به دانش‌آموزان بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403062818205
  • خبرنگار :

برچسب‌ها