در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود

اجرای ۱۱۰۰ برنامه در استان کرمان

طبق اعلام مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، بیش از ۱۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان کرمان اجرا خواهد شد.

سرهنگ پاسدار محمود مهدوی‌فرد، امروز ۲۷ شهریور در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد که ۳۰ برنامه‌ اصلی به طور همزمان با کشور اجرا می‌شود.

به گفته وی، ارتباط ویدئو کنفرانس با دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با فرماندهی معظم کل قوا چهارم مهرماه از گلزار شهدای کرمان انجام می‌شود و امسال حضور زنان ایثارگر و همسران ایثارگران در این برنامه پررنگ‌تر از گذشته خواهد بود. از ۶۵ عنوان اثر مکتوب و صوتی در حوزه شهدا و دفاع مقدس چهارم مهرماه در گلزار شهدا رونمایی می‌شود.

«نواختن زنگ مقاومت در همه مدارس استان، رژه اقتدار نیروهای مسلح توسط قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق، حضور راویان دفاع مقدس در ۵۰۰ مدرسه، تجلیل از خانواده شهدا و تجلیل از ۲۱ هزار نفر پیشکسوت دفاع مقدس استان» از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، در این نشست اعلام کرد.

وی با بیان این مطلب که امسال برای نخستین بار برنامه زیارت مجازی ۲۰ حرم شهید گمنام طراحی شده است، گفت: در این هفته مستند "مهندسی جنگ" کار فاخری که مدت زمان زیادی برای تهیه آن صرف شده برای نخستین بار رونمایی می‌شود.

سرهنگ پاسدار احمد مرادی‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست "بازسازی عملیات طریق‌القدس-آزادسازی بُستان- " را از اصلی‌ترین برنامه‌های سپاه ثارالله استان در هفته دفاع مقدس دانست و بیان کرد: این برنامه از اول تا ششم مهرماه شب‌ها در مصلی امام علی‌ علیه‌السلام اجرا می‌شود.

وی از بازسازی عملیات‌های فتح‌المبین، کربلای ۵ و والفجر ۸ در کرمان خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما بازدید هر شب حدود دو، سه هزار نفر از این برنامه است.

طبق گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان، آزادسازی بستان جزو اولین عملیات‌های مشترک و غرور آفرین سپاه و ارتش است که رزمندگان کرمانی در این عملیات نقش برجسته‌ای داشتند و بعد از عملیات هم بازسازی بستان را بچه‌های کرمان انجام دادند و تا چند سال قبل هم خیلی از خیابان‌های این شهر به نام شهدای کرمان بود.

 وی یادواره شهدای کارمند بسیجی، اردوی جهادی و میز خدمت، برنامه‌های بسیج دانش آموزی از جمله همدلی با کودکان غزه، توزیع کمک‌های مومنانه با بیش از ۴ هزار بسته در قالب ۱۵ قلم نوشت‌افزار، اجرای پویش به نیابت از شهید(انجام کار خیر) نامه‌ای به شهید، افتتاحیه اردوهای راهیان پیشرفت و امید، تجلیل از مداحان رزمنده، دیدار و تکریم آزادگان، روایت حماسه دفاع مقدس در مدارس، برگزاری ختم قرآن به یاد شهدای دفاع مقدس، برنامه‌های مختلف ورزشی و... را از دیگر برنامه‌های سپاه در هفته دفاع مقدس برشمرد.

سرهنگ کشاورز، معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش هم محافل انس با قرآن، بازدید رایگان از موزه ذوالفقار ارتش در روزهای ۳۱ شهریور و ۲ مهر، ایستگاه سلامت بیمارستان امام حسین علیه‌السلام در یکی از روستاهای اطراف کرمان، سرکشی از همه جانبازان قطع نخاع ارتش، غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام و اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه در سیرجان با کمک کمیته امداد را از جمله برنامه‌های قرارگاه فهرست کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062717356
  • خبرنگار : 50189