مدیرکل حفظ آثار خراسان جنوبی خبر داد:

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: از خبرنگاران محترم درخواست می‌کنیم در حوزه موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی از مسئولین مطالبه‌گری داشته باشند تا هر چه زودتر این پروژه مهم فرهنگی استان به نتیجه برسد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی امروز دوشنبه ۲۶  شهریور در نشست خبری، گفت: ۳۱ شهریور ماه رژه‌ای به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس توسط نیروهای مسلح با مسئولیت ارشد نظامی آجا در استان، همزمان با حضور یگان‌های منتخب نیروهای مسلح به صورت سازمان یافته برگزار می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است و دشمن با استفاده از جنگ تحمیلی قصد داشت که شعله‌های انقلاب را خاموش کنند اما این جنگ موجب شعله‌ورتر شدن شعله‌های انقلاب اسلامی شده است و من این اعتقاد را دارم که انقلاب ما و دفاع مقدس حق حیات به گردن ما دارد و باید برای ماندگاری این مسئله تلاش‌های لازم را انجام دهیم. 

سرهنگ فلاحی ادامه داد: تلاش شده که در روز یکشنبه در آغاز هفته دفاع مقدس نمایشگاهی با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» برپا بشود و همچنین در شهرستان‌های دیگر تحت این عنوان به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار کرد: همایش سراسری تحت عنوان «جهاد مقاومت از دیروز تا امروز» در چهار مهرماه به صورت سراسری در فرهنگسرای شهرداری بیرجند با حضور خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به سخنرانی مقام معظم رهبری به صورت برخط برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۳۰ هزار رزمنده در استان گفت: برنامه هر ساله ما تجلیل از ۶۰۰۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس است و به یمن چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس از ۴۴ نفر همسران، ایثارگر، جانباز و رزمنده استان تجلیل به عمل می‌آید.

سرهنگ فلاحی از افتتاح پنج یادمان شهدا خبر داد و بیان کرد: حدود ۶۰ عنوان توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه دفاع مقدس رونمایی و از هر کدام ۲۰۰ جلد کتاب تهیه شده و البته حدود ۲۰ عنوان کتاب هم از سوی این ارگان در این هفته رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاه ها با موضوع دفاع مقدس، تجلیل از سربازان نمونه در سطح نیروهای مسلح ، گردهمایی رزمندگان و پیاده‌روی عمومی در روز جمعه ۶ مهرماه از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403062616916
  • خبرنگار :